donderdag, november 01, 2007

HP: Hufterige Printerinkt

De printerinkt business is sinds jaar en dag al een grote zwendel, het ene bedrijf zegt ze nog goedkoper te leveren dan het andere. Vele heb ik al geprobeerd en daarbij bleef ik wel trouw aan de echte HP voor mijn Inkjet printer (Hewlett Packard PSC 2355). Waar ik deze ook kocht, na een maand was deze steevast leeg. Tot ik een half jaar geleden er eens een kocht bij de Bruna, daar bleken ze dezelfde cartridge te hebben van Bruna merk die veel goedkoper is en waar gewoon dubbel zoveel inzit. Het viel te proberen, en met goed resultaat; gisteren heb ik pas een nieuwe moeten kopen, na een half jaar!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Het zal tijd worden dat de printer en inktmaffia eens wordt aangepakt. Heel veel mensen kopen nog steeds inkt van de bekende (schandalig dure) merken omdat zij huismerken niet vertrouwen.
Maar inkt is inkt en dat de prijs meer dan het dubbele is dat tot daar aan toe, daar kies je als consument dan zelf voor. Maar dat oa HP de cartridges maar voor een derde vult, dat is wel schandaling. Temeer omdat de meeste printers zo zijn ingesteld dat zij het laatste gedeelte van de cartridges niet opgebruiken en na het plaatsen verplichten tot het afdrukken van een peperdure kleuren testprint.

Anoniem zei

Huismerken zijn meestal beter en in ieder geval goedkoper.