dinsdag, februari 21, 2006

De aanhouder wint

Was ik van de week blij een tentamen met goed gevolg afgelegd te hebben, de 72 jarige Shiv Charan uit India gaat voor de 37e keer zijn middelbare school examens doen. Hij kan niet trouwen voor hij het gehaald heeft, maar heeft goede hoop dat het nu wel zal lukken en hij dus eindelijk kan trouwen.
Shiv was 35 toen hij in 1969 voor het eerst het examen deed.
Inmiddels ziet men hem bij elk examen aan voor een ouder of bewaker.
Shiv blijft optimistisch, ieder keer weer, ik hoop zijn, inmiddels bejaarde bruid ook.
Zij krijgt in ieder geval, als hij het haalt, een man met een ongelooflijk doorzettingsvermogen.

10 opmerkingen:

Anoniem zei

en als hij het gehaald heeft kan hij eindelijk een baan gaan zoeken.

Anoniem zei

hij is blijkbaar gelukkig om steeds
examen te gaan doen om te mogen trouwen...Dat biedt perspectief
Nieuwe mogelijkheden worden geschapen...(alles kan, als ik maar eerst mijn examen haal) ...Eenmaal gehaald, en getrouwd kan die meteen de pijp uit.Ik begrijp hem volkomen.

Erika Koukos zei

Vreemd ja, ik weet ook niet waarom hij nu eerst perse examen moet doen. Examen goede echtgenoot zijn was het niet dus zie ik niet in wat het voor meerwaarde aan dat huwelijk zou geven.

Anoniem zei

Dat weten de dromers wel.Het gaat om als...ik dat nog bereik, dan...
als is een wonderwoordje...

Erika Koukos zei

Zonde om alsmaar te denken "als". Daarvoor is het leven veel te kort. je moet nu leven en nu er uit halen wat erin zit.

Anoniem zei

ik ben nu gelukkig en als er, wat dan ook, gebeurt, zal ik dat nog steeds zijn.

Anoniem zei

In een prachtig liedje "The Traitor" zingt Leonard Cohen:
"The Dreamers ride against the Man of Action
Oh see Man of Action falling back..."
In je innerlijke droomwereld is alles mogelijk.Als ik bvb droom dat ik zwem, of taart eet of zoen met iemand die ik aantrekkelijk vind, geniet ik nog meer dan als dat echt gebeurt.Zelfs vliegen kan IK IN MIJN dromen.Daarom had ik besloten om een dromer te zijn (in dit leven{grapje, ik geloof niet dat je dat bewust kan kiezen)}Nu ben ik zo gelukkig omdat ik op dit moment naar RECENT SONGS cd van leo
cohen luister (DOOR JE COMMENT ERICA),dus voor mij is geluk een exstatische toestand wanneer alle zintuigen genieten, en is voornamelijk iets wat ik van binnen in mijn eigen wereld ervaar...EEn Moment...geen constant.Daarom heb ik ook ontzettend veel respect voor Man of Action.(MEnsen die van aanpakken houden)

Erika Koukos zei

@Milanka
Geluk zit ook alleen van binnen in je eigen hoofd. Je kunt dat dus altijd zijn wanneer je wilt.

Anoniem zei

Juist, maar soms heb ik het lijden nodig, om later nog gelukkiger te zijn,stel dat je de hele dag in te kleine schoenen moet lopen...Wat een opluchting s`avonds als je ze uitrekt.

Erika Koukos zei

Dat zeggen ze ook wel eens voor een roker. Iemand die rookt moet roken om in dezelfde fijne situatie te komen waar een niet-roker altijd in zit.