woensdag, februari 22, 2006

Het kan in Almere

Kijk dat is nu eens leuk; Almere loopt weer eens voorop in nieuwe ontwikkelingen/mogelijkheden.
Almere gaat de komende 3 jaar kleine winkeltjes aan huis toestaan.

De winkels mogen maximaal 25 vierkante meter groot zijn en de bewoner moet tevens de winkelier zijn. Verhuur van de winkelruimte is niet toegestaan.
Dit is nooit eerder in een gemeente in Nederland voorgekomen.

Echt geweldig, het biedt veel mensen nieuwe mogelijkheden, met name voor vrouwen denk ik dan, maar ook voor andere mensen die geen baan kunnen vinden kan het een geweldige nieuwe uitdaging zijn.
Lijkt mij ook erg handig dat je, als je iets vergeten bent, dat nog snel even bij de buren kan gaan halen. Tevens kan het een sociaal aspect hebben, eenzame en oudere mensen kunnen dan, zonder drempel, toch even langs bij de buren. 9 Van de 10 keer ken je je buren niet eens in Almere.

12 opmerkingen:

Erika Koukos zei

Oh leuk, kweek je die zelf?
Als je zo'n winkel begint kom ik zeker bij je langs.

Anoniem zei

Zo`n winkel aan huis lijkt me geweldig, kan ik mijn eigen kruidn
gaan verkopen.

Erika Koukos zei

Volgens mij gaat het echt door hoor, misschien kun je al eens bij de gemeente informeren want je moet wel een vergunning hebben

Anoniem zei

Het lijkt mij een erg leuk initiatief, het zet de mensen weer aan tot het ondernemerschap, hopelijk strooit de belastingdienst weer niet teveel roet in het eten.

Anoniem zei

leuk idee en ik ga denk ik maar taarten aan huis verkopen dus wil je taart bestellen bij jac eindelijk eens een knus almere gevoel
o ja erica ik weet mijn password niet meer wat nu???

Erika Koukos zei

@jac
Je kunt je gewoon als anonymous inloggen dan kun je bij other een naam invullen en kun je dus je eigen naam invullen.
Ik kom dan zeker een taart bij je kopen hoor als je gaat beginnen.
Het wordt zeker heel knus in Almere.

Erika Koukos zei

@michaal
Het valt mij nog mee dat de belastinginpsecteur niet nu al een vervelend comment heeft geplaatst. Maar waarcshijnlijk wachten ze af tot de winkeltjes daadwerkelijk open zijn om ze daarna met aanslagen te bestoken.

Erika Koukos zei

@Piet
Doe ik nog niet genoeg?

Anoniem zei

Ja ik kweek al jaren mijn eigen groente en mijn kruiden.Theo en ik proberen nog steeds samen te zorgen
voor onze 3 tuinen.Mijn enige hendicap is dat ik combi allergie heb (voor Zon en planten).Maar daar blijf ik tegen vechten.Een winkeltje kan ik moeilijk beginnen in zo`n flatje waar ik woon.Trouwens het is verboden om de "vruchten" uit je tuin te verkopen.(Dat zijn volgens mij alleen Nutstuinen).

Erika Koukos zei

@Milanka
Maar niemand hoeft toch te weten dat het verboden vruchten zijn? Je kunt, als je geen ruimte hebt, de producten ook aan huis bezorgen in de buurt misschien?

Anoniem zei

Dat lijkt me een goed idee! Het leven wordt steeds duurder, dus het wordt tijd dat ik ook een beetje zakelijker word.

Erika Koukos zei

@Milanka
Inderdaad, dat is in deze tijd gewoon een goede en handige eigenschap.