woensdag, februari 01, 2006

Wild degustatie

Nog een in de categorie de een zijn dood.......
In Arnhem worden wildspiegels geplaatst om het wild te beschermen. Deze wildspiegels zijn gekocht van de opbrengst van doodgereden wild.
Het schijnt zo te zijn dat diegene die een aangereden dier vindt deze mag houden, dus eventueel ook mag verkopen en de opbrengst houden.
Er zijn blijkbaar weinig wildliefhebbers in de buurt van Arnhem want alleen de politie neemt ze mee. Die verkopen het dan aan een poelier en daarvan dus nu de wildspiegels.
Wat doet de politie dan met de opbrengst van alle flitspalen rond Arnhem? Ik ben er inmiddels vaak geflitst, maar ik zie er nooit zaken die mij en andere weggebruikers zullen beschermen. Die flitspalen zelf beschermen in ieder geval niet, want de meeste mensen trappen uit reaktie direct op de rem als ze een flitspaal zien, wat zeer gevaarlijke situaties met zich meebrengt.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Ach het gaat ook helemaal niet om onze veiligheid, maar om de spekken van de staatskas. Het politiekorps van Almere heeft nu zelfs een bonten muts aangeschaft zodat er steeds 1 agent ook bij temperaturen onder de 5 graden naar buiten moet om bekeuringen te schrijven.
En als ik de omvang van de reet van de gespotte agente in ogenschouw neem dan vermoed ik dat zij nog niet zo vaak de zwarte piet had getrokken.

Erika Koukos zei

Ambtenaren hebben toch allemaal veel zitvlees? of zijn agentes geen ambtenaren?

Anoniem zei

ik vind dat de collegae van de politie nog veel te weinig de bonten muts opzetten.
Al ik een paar jaar jonger was geweest dan was ik met plezier in mijn vrije tijd gaan bijklussen als politieagent om Zalm de meevallers te bezorgen waar hij recht op heeft.
Ik pleit bij deze voor een hardwerkend politiekorps met de daaruit voortvloeiende strakke kontjes.

Erika Koukos zei

Ik had niet anders verwacht van een belastinginspecteur.