donderdag, februari 16, 2006

Geluk en vrienden

Stuur een kettingmail nooit maar dan ook nooit door, tenzij je eenzaam bent en wel wat post en telefoon wilt ontvangen. Het kan je nog jaren overlast bezorgen. Zelf stuur ik nooit kettingmail door, vanzelfsprekend rusten er dan inmiddels ook diverse vloeken op mij en zal ik ook niet rijk worden.

Marian Dalle uit Zeebrugge kan erover meepraten, zij heeft nooit meer rust en wilde dat zij eenzaam was, vooral zonder vrienden. Uit alle windstreken wordt zij gemaild en gebeld en dit al 3 lange jaren.
'Ik vraag u, smeek u alstublieft, zend deze e-mail door aan iedereen die u kent, alstublieft. Mijn vijftienjarige dochter, Broshar, is sinds oktober 2003 vermist. Het vraagt alleen 2 seconden om deze mail door te sturen... We hopen echt dat u ons kunt helpen. Marian Dalle, Zeebrugge.'
Daaronder volgt het telefoonnummer en emailadres op haar werk.
Dit alles terwijl Marian helemaal geen vermiste dochter heeft, gelukkig is en tevreden met het geld dat zij heeft.

Ondertussen heeft de Glaverbelbediende een idee hoe haar persoonlijke gegevens in de oproep terechtkwamen. "Ik heb ooit eens zo’n missing persons-mail doorgestuurd. Hij zat in de inbox op mijn werk. Als ik van daaruit e-mails verstuur, komt automatisch mijn naam en rechtstreeks telefoonnummer onder het bericht te staan. Wellicht heeft een of andere onverlaat het ene aan het andere geplakt."
Maar anderen beweren dat het niet om een ongelukje gaat en dat de dader de bedoeling had zo veel mogelijk e-mailadressen te verzamelen om ze later met spam te kunnen bestoken. Een hoax dus, maar toch niet helemaal. Broshar bestaat immers echt. Het is de achternaam van een zekere Jessica Elaine, die in juli 2003 samen met haar vriendje verdween in Iowa Falls in de VS. Volgens Vermist, een programma op de Nederlandse zender Tros, vertaalde een jongen uit Gelderland de mail in het Nederlands. Hij beweert zelf te zijn geschrokken van de proporties die het bericht heeft aangenomen en heeft zich al uitgebreid geëxcuseerd.

Dus...bezint eer ge begint................

Geen opmerkingen: