dinsdag, oktober 10, 2006

Er is er een jarig (© 7:34)

Eind september/ begin oktober is bijna elke bezoeker van Telendos jarig. Ik betwijfel of er allemaal mensen met hetzelfde sterrenbeeld komen, waarschijnlijk heeft de hausse aan verjaardagen meer te maken met de gratis taart die door Yiannis beschikbaar wordt gesteld.

Het werd bijna een klucht, elke avond om een uur of 10 ging het licht uit en verdween Yainnis met en geheimzinnig gezicht (een kunst op zich om dat elke avond vol te blijven houden) naar de keuken, om er met een stralende glimlach en een brandende taart weer uit te komen.

Elke dag is het er zeker 1 tot 2 keer raak. Bij onze engelse vrienden was dit werkelijk zo, want ook vorig jaar waren wij bij hun verjaardag.
Ik kan mij de verjaardag van Louisa goed herinneren, zij werd toen namelijk 40, een getal wat mij toen al vreselijke angst inboezemde en waar ik mijzelf dit jaar met kerst zelf aan moet overgeven. Geruststellend was wel dat Louisa niet veranderd was nu ze 41 werd en ook geen zichtbare tekenen van seniliteit vertoonde.

Ook Julie, die 53 werd, was nog springlevend en vrolijk.

Het leuke van de taarten van Yiannis is dat ze zo zoet zijn dat je tanden na 1 hap al in je mond beginnen te rammelen en daardoor 1 taart genoeg is om het hele terras te trakteren.

Geen opmerkingen: