donderdag, oktober 12, 2006

Met Femke door de bocht (© 7:11)

Niets is meer zoals het geweest is. Zelfs Groen Links is niet meer groen. Om aan te geven dat Groen links haar kleur verloren heeft, en zij nu voor i.p.v. tegen de auto is, hebben zij nu wel een zeer eigenaardig stuk campagne gereedschap ontwikkeld: de FemFem.

"Ga aan het einde van de weg linksaf. Kom op Wouter, jij ook!", zegt Femke Halsema. De stem van de GroenLinks-fractievoorzitter leidt de bezitter van een TomTom-navigatiesysteem naar hun plaats van bestemming. De FemFem is gratis te downloaden op de website van GroenLinks en vervangt de normale stem van de TomTom door die van de GroenLinks-fractievoorzitter. Vervolgens leidt Halsema, net als het normale systeem, de autorijder naar de juiste plek, met af een toe een politieke uitspraak. "Je bent op de plaats van bestemming gearriveerd. Zie je wel, links kan best goed leiden!"

Vreemd, hoe zelfs een partij met "principes", die als het aankomt op verkiezingen , alles overboord gooit. Heel erg lang geleden, in mijn jonge jaren, had ik een jeugdzonde; ik was aangesloten bij Groen Links. Niet zomaar, ik stond zelfs op de lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen. Frappante is dat er toen een ingezonden brief naar de krant werd gestuurd door een anonieme schrijver die klaagde over het feit dat het erg schijnheilig was dat ik autorijlessen had en toch op de lijst van Groen Links stond. Ik zou graag nog eens kijken wat deze anonieme klager nu te zeggen zou hebben, nu Groen Links zelfs de TomTom promoot.
Maar misschien is hij/zij net als ik tot inkeer gekomen en heeft de jaren des onderscheids bereikt waardoor ik nu al jaren VVD stem en daar volkomen achter sta.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Het zou mij niets verbazaen als die femfem je steedslinks af laat slaan zodat je eeuwig rondjesblijft draaien,...past bij het partijbeleid.

Erika Koukos zei

ja altijd maar links en nergens toe leidend