maandag, december 05, 2005

De Sint heeft vele gedaanten

Tegenwoordig kunnen wij niets meer verantwoord vieren.
De Sint is niet meer wat hij geweest is, hij heeft een lange jurk en verdachte pakjes, dus fout. Tevens slaat de Sint tegenwoordig politieagenten in Roosendaal.
Zwarte Piet is zwart en dus is dat discriminatie.
Net als de figuren is ook de dag 5 december geen feest meer, het proces tegen de Hofstadgroep begint, er zijn vele mensen dood, in chinese kapperszaken is geen sex meer, CIA vluchten vliegen dagelijks over Europa, welpen mogen geen tatoe meer, er is een grote toename van extremistische informatie op internet....

Wat kan een mens anders doen dan zich opsluiten in zijn huis en net doen of ie gek is?
Gisteren hebben wij samen pakjesavond gevierd. Dat is nog een overblijfsel van toen wij met Piet in een huis woonden. Al was er toen altijd al weken onenigheid over het trekken van de lootjes (heb je dat wel eens met zijn drieen gedaan? dat komt nooit uit), toch was het altijd heel gezellig, bij elk pakje moest een gedicht, dus de hele avond vertier.
Ook nu hebben wij dat zo gedaan: gedicht, cadeautje, wijntje, kaasje, gedicht, cadeautje, wijntje, etc. en daarna lezen, DVDtje, nog meer lezen, cdtje.... wat kan het leven mooi zijn thuis.
Als Sint had ik maar een foutje gemaakt: Michael vindt de boeken van Dion Fortune helemaal fantastisch, dus had ik op internet een cd besteld van Dion Fortune, niet geluisterd, maar ik dacht dat kan niet fout want volgens Michael was niets van Dion Fortune fout. Tot gisteren, want de cd blijkt niets met de boekenschrijfster te maken te hebben, het is een soort duistere Gotic muziek. Ik vind het heel erg mooi, ik wist niet wat ik hoorde, Michael ook niet maar dat had een andere reden want ik mag de cd gelijk in mijn auto leggen. Nadeel is wel dat het Duitsers zijn die Engels zingen, wat dus niet te verstaan is en er zitten ook geen teksten bij, ik ben dus wel een beetje bang dat ik naar hele schandalige teksten luister, nu heb ik weinig principes maar het moet toch niet al te erg zijn. Dus weet iemand meer van deze groep?

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Dion Fortune is geen groep maar een platenmaatschappij die dat soort muziek uit brengt, het zijn dan ook Sample verzamel CD`s zodat je je keuze kan maken van welke band je een cd wil kopen.

Erika Koukos zei

Oh bedankt Thawol, enig idee al over de soort teksten?

Anoniem zei

Straks zingen ze voor je er erg in hebt " leve de klant van het UWV van je hiep,hiep,hiep hoeree" " t zal je maar gebeuren dat je door een druk gedeelte tuft met je karretje en iemand zoudat dan toevallig ook verstaan. Kortom " wees voorzichtig HM

Erika Koukos zei

Oh ja want ik heb ook al iets verstaan van "Aufwiedersehen tag".
Ik denk dat ik die cd alleen maar moet draaien met de ramen potdicht, want het zou nog wel eens veel erger kunnen zijn en dan sleuren ze HM straks uit haar karretje. Die Duiters zingen er maar op los, zeker nu ze tegenwoordig op biervakantie kunnen op Mallorca. Alhoewel ze toch al dachten dat de hele wereld van hen was.

Anoniem zei

Nou dat laten ze maar beter die gasten want ze zouden eens moeten weten wat voor beer ze dan los laten als ze HM uit haar karretje sleuren haha. Kortom meine herschaften " gedenken sie mal bevor sie das machen"

Erika Koukos zei

Je zou het niet willen meemaken!

Anoniem zei

nou dat hebben wij weer gehad, nu ff afwachten of er bij die kerstnicht nog wat te halen valt

Anoniem zei

ik heb helaas noch kerstlicht,noch kerstnicht en ook geen kerstboom om er onder naar kado`s te kruipen zoeken...wat jammer...ook weer niet (ik zag eigelijk nooit een verband tussen
kerstkindje, kersboom, kerstkado en
Kerstman...(NU HEB JE OOK NOG EEN KERSTNICHT< INGEWIKKELD ZEG)

Erika Koukos zei

@barbapappa
wat bedoel je met kerstnicht, vergeet niet dat ik wel een vooraanstaand lid ben van de Stichting Flevolandse Homobelangen.

@mm
Het is allemaal niet zo moeilijk, je hanteert wat je zelf leuk vindt en als je dat allemaal niet hebt kun je misschien met kerst ergens naar een plaats waar al die ongein niet is. Naar horen zeggen heeft Edmond Ofner nog wel een plaatsje vrij op een van zijn Noorpool expedities (zie Daaag dag).