vrijdag, december 02, 2005

Vreemde geluiden

Sinds enkele dagen is er in ons huis af en toe een vreemd geluid te horen. Het lijkt op het geluid van de tv die afgelopen is en een testbeeld zonder muziek geeft of op iemand die belt naar de radio, op de radio komt en dan zijn eigen radio aan heeft staan. Het is niet hard, maar wel goed hoorbaar en het klinkt maar enkele seconden. Het gekke is wel dat niet te horen is waar het vandaan komt. Soms is het om de 5 min, soms maar 1 x in het uur. Bij elk apparaat heb ik al staan luisteren, ik heb boven geluisterd, beneden, maar overal is de geluidsterkte hetzelfde en het lijkt nergens vandaan te komen.

Beducht op rampscenario's dacht ik al aan iets dat op ontploffen stond, vandaar dat ik vaak bij de meterkast luister, maar ook daar lijkt het niet vandaan te komen.
Zijn het geluiden van een buitenaardse wereld? Heeft Hellyer dan toch gelijk? Eigenaardig wel dat de intergalactische oorlog dan net in Almere moet beginnen, is het modecentrum dan toch geen modecentrum?
Vreemde is dat Rabin, onze leguaan, op elk geluid reageert, maar niet op dit geluid. Het moet dus een toonhoogte zijn die niet hoorbaar is voor leguanen.

Wie heeft een idee?

10 opmerkingen:

Anoniem zei

Misschien is Rabin wel de oorzaak.....winderigheid???

Erika Koukos zei

Zoiets doet een nette, zichzelf respecterende leguaan niet!

Anoniem zei

dat is vreemd, ik hoorde bij mij ook dat geluid. soms hoor ik het om 2 uur s`ochtends...op meest ongewone tijdstippen.Ik heb er geen idee van wat dat zou kunnen zijn, maar wie wel?Ik denk namelijk niet dat je kleine Rabin iets mee te maken heeft omdat leguanen meestal stille (zachte) winden laten die
dan ook onaangenaam ruiken.

Erika Koukos zei

Wat vreemd, het lijkt toch een echt Almeers probleem te zijn.

Anoniem zei

ik hoor het het meest in de wc en dat lijkt echt op het geluid van pc
of tv...of zoiets.ik hoop niet dat het met die mast in Almere Stad te maken heeft...Straks krijgen we allemaal kanker ...en dan?

Erika Koukos zei

En dan? dan wordt het heel erg druk in het Flevoziekenhuis en daarna op de begraafplaatsen....

Ik hoor het overal, maar juist niet op de wc.

Erika Koukos zei

Ja nu je het zegt!
Maar ja, dan moeten ze toch mij niet hebben, ik doe nooit iets fout behalve de stukjes.
Ze zullen wel niets te doen hebben: de aivd heeft heel veel mensen aangenomen en mits het terroristenjagen geen zin heeft, blijken ze nu hun tijd te vullen met de aanpak van bloggers.

Anoniem zei

intergalactische tijdruften??

Erika Koukos zei

Misschien toch Rabin?

Anoniem zei

@Piet

O dan staat Peter R. De Vries binnenkort weer met de verloren Erikadiskette te zwaaien.

Geniale vonst trouwens van de AIVD dat zij informatiedragers gebruiken die al lang door iedereen als achterhaald wordt beschouwd. Binnenkort is de Aivd weer de enige instantie die nog over floppydrives beschikt en is alles weer veilig en discreet.