maandag, december 19, 2005

Travistoilet

Naast mannen- en vrouwentoiletten moeten er in de Braziliaanse stad Nova Igaucu ook aparte toiletten komen voor travestieten. Tenminste, dat vindt de burgemeester. In zijn stad van 800.000 inwoners wonen naar schatting 28.000 travestieten. Aparte toiletten moeten vooroordelen voorkomen, zegt de burgemeester. Er moeten aparte toiletten komen in openbare gebouwen en uitgaansgelegenheden.

Wat zouden dat dan voor toiletten moeten worden? een hangtoilet?, een zittoilet? een frans toilet? Ik begrijp niet zo goed wat er anders zou zijn aan een toilet voor travestieten. En ik ben ook zeer benieuwd hoe de burgemeester vooroordelen wil voorkomen met zo'n toilet. Vooroordelen ontstaan vooraf en ik weet niet wat een toilet daar aan moet veranderen. Of wordt het een open toilet? zodat iedereen erin kan kijken en zien dat travestieten toch echt normale mensen zijn.

Het schijnt dat vrouwen zich niet op hun gemak voelen met een travestiet in de buurt en ook mannen zouden hen liever niet zien. Daar is vast nooit onderzoek naar gedaan, want is dat wel zo? Wij komen wel eens in gelegenheden waar er travestieten zijn en dat is juist heel erg gezellig op het damestoilet, gezellig samen de make-up bijwerken, haarnieuwtjes uitwisselen. Ik zou niet weten waarom je je als vrouw niet op je gemak zou voelen met een travestiet in de buurt, dat ligt niet aan uiterlijk maar aan de persoon en aan jezelf, je kunt je bij ieder soort mens niet op je gemak voelen.

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Nou ik vind het wel bijzonder dat er mannen in vrouwenkleren travestieten worden genoemd, en vrouwen in mannenkleren gewoon vrouwen mogen blijven.Dat heeft misschien met die ... tieten te maken.

Erika Koukos zei

Heel vreemd ja, het zou niet uit moeten maken hoe je je wilt kleden. Je blijft dezelfde persoon, toch?

Anoniem zei

Ha, het Wouter Bos fenomeen slaat nu ook in Brazilie toe. Slaat natuurlijk helemaal nergens op, in tegen deel, WC-appartheid zal de vooroordelen alleen maar in de hand werken.

Ook voor de travo`s lijkt het mij erg vervelend, heb je na veel pijn en moeite eindelijk die slurf eraf laten halen en je bilnaad tot een doos laten ombouwen en dan kun je uiteindelijk niet meer doen waar het eigenlijk om begonnen is.
Namelijk gezellig samen met je vriendinnen naar het damestoilet.

Anoniem zei

je hebt duidelijk transexuelen met travestieten door elkaar gehaald, barbapap...

Erika Koukos zei

Milanka heeft gelijk, hopelijk zijn er nu gen travestieten beledigd?

Anoniem zei

Haha ja barbapapa, zo ga je nooit een barbamama worden.

Anoniem zei

@milanka

ja hoor, je hebt gelijk ,...maandagochtend hé.

Anoniem zei

ik heb ook chronisch gebrek aan slaap...vanochtend was ik lekker om half 3 wakker.wordt steeds gekker met mij...straks hoef ik helemaal niet naar bed.maar das wel goed voor mijn creativiteit, nu ben ik niet meer tevreden met het spreken\schrijven van de gewone Nederlandsche taal ,,,nee,nee, nu ga ik nog nieuwe woorden plus spelling verzinnen en introduceren...In mijn vorige comment schreef ik iets van :"heb verslaap"i.p.v. heb verslapen...mijn excuses, beste lezers dat ik jullie taal af en toe verkracht, maar jullie weten hoe dat bij mij zit: mijn vindingrijkheid kent geen grenzen..."Dus je ziet het barbapap
iedereen heeft zijn maandagochtend...alleen grieken dan die krijgen straks last van gebrek aan middagdutje, dan gaan ze zeggen :"sorrie maar wij hebben vandaag nog niet gedut...vandaar dat we die foutjes, hebben gemaakt...we dachten dat U een mevrouw was...omdat u naar de dame`s wc liep, en dame`s kleding aan hebt...maar nu blijkt dat u een man bent..."misschien is dat ook een goed idee dat we ook voor kinderen apparte wc gaan bouwen,en dan ook voor meisjes, jongens en kleine travestieten...

Erika Koukos zei

Oh ja zo'n heel cellencomplex van toiletten overal. Wordt wel lastig als je nodig moet, aan komt gerend en een keuze moet maken, dat zal bij dan nog wel eens fout gaan en dan zit ik op zo'n dwergentoilet.

Toch leuk om te horen dat ik niet alleen sta in mijn slaapgebrek. Toch ben ik er niet vaak moe van, ik denk dat het niet echt een gebrek is maar dat ik gewoon niet meer nodig heb.