vrijdag, december 23, 2005

In de verf

Het was nog donker, toen ik deze week een ongelooflijk lawaai hoorde op ons terras. Toen ik ging kijken liepen er 20 Antillianen op ons terras met metalen buizen. Dat leek mij toch wat veel om in mijn eentje te verjagen. Wat bleek? ze kwamen de buitenkant van ons huis en tevens van alle huizen erboven schilderen. Hiervoor moest een stelling gebouwd worden. Toen ik dat hoorde begon ik het somber in te zien en dacht aan het komende jaar, hoe ik minstens nog maanden met 20 Antilliaanse stellingbouwers opgescheept zou zitten. Ik kreeg namelijk direct visioenen van Curacao, waar ik heb gezien hoe 4 man 3 weken 8 uur per dag bezig waren om 1 parasol te repareren. Dat bleek toch niet aan de mensen te liggen daar, maar aan het klimaat, want op ons terras gaan ze als razenden tekeer en wordt de stelling zelfs meerdere keren per dag verplaatst, dus compleet op- en afgebouwd.

Daar de kant waar ze schilderen uit een glaswand bestaat die onze hele woning beslaat, zie ik ze de hele dag of ik nu wil of niet, zij mij helaas ook. (zij zwaaien, lachen en roepen, ik chagrijnig kijken, zij niet kijken). Hierdoor heb ik een hele andere kijk op het schildersbedrijf gekregen. Er zit namelijk een behoorlijke hierarchie in, eerst komen de stellingbouwers en als de stelling klaar is en alle verf en kwasten staan op zijn plaats, dan komen de schilders pas, dat is de echte elite, herkenbaar aan hun hagelwitte pakjes. Zo gauw er een strook klaar is verdwijnen de schilders en komen pas weer terug als alles is verplaatst is en weer klaar staat. Mochten ze boven staan en er ontbreekt een kwast dan moet er een Antilliaan naar boven klimmen om deze te brengen met als dank een scheldkannonade.
Wat ook opvalt is dat de schilders typisch vrouwengedrag vertonen (tenminste daar worden vrouwen altijd van beschuldigd); de hele dag zeuren en roddelen over elkaar: "Waar is Piet? is die nu nog steeds koffie aan het drinken? die is ook altijd 5 minuten te laat", "Wat kan die Karel toch altijd zeiken, ik ben hem helemaal zat, straks duw ik hem van de stelling".

Ik zal nu extra blij zijn als het kerst is, ik neem tenminste aan dat ze dan vrij zijn? En tot die tijd ga ik kerstboodschappen doen!

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Altijd al geweten dat de vrouwen ten onrechte beticht worden van mannelijk gedrag! Ellie

Anoniem zei

Ja, maar even serieus waar is Piet?
OOK prettige feestdagen en gelukkig 2006.
milanka

Erika Koukos zei

@Ellie
Zo gaat het nou altijd!

@Milanka,
Ik weet het niet waar Piet is. Ik hoop dat jij ook leuke kerstdagen hebt gehad?

Anoniem zei

dat was een grap, omdat je zo`n voorbeeld in je stuk naam:"waar is die piet, toch...koffie drinken, hij is altijd te laat..."
Ja ik heb een leuke kerstvacantie,d
ankjewel.

Erika Koukos zei

Het is inderdaad zo dat Piet wel erg graag koffie drinkt....

Anoniem zei

Jammer dat Erika haar klanten van Avon niet zo serieus neemt en ze onfatsoenlijk behandeld als ze een klacht indienen.

Ik eis mijn geld dan ook terug vanwege het niet ontvangen van en product wat wel door mij is betaald aan Erika.

w.weergang@chello.nl

Erika Koukos zei

Helaas heb ik een bewijs dat de pakjes zijn afgeleverd bij mevrouw Weergang,toch vind zij het kennelijk nodig haar leugens overal te verspreiden. Zielig hoor!

Anoniem zei

@Erika

O, dat is weer zo een gefrustreerde ambtenaar, die heb nix beters te doen

Erika Koukos zei

Laten ze dan niet mij daar lastig mee vallen, ik heb namelijk wel genoeg te doen.