donderdag, december 29, 2005

Persona non grata

Gisteravond was de "Nationale inburgering test".
Sinds gisteravond weet ik dat ik na 39 jaar (met tussenpozen onderbroken) verblijf in Nederland mijzelf niet als ingeburgerd kan beschouwen. Je moest 80 % goed hebben om jezelf als ingeburgerd te beschouwen.
Heb ik eerst Michael de test laten maken en hard gelachen omdat "hij als Belg" het allemaal wel niet zou weten, stond ik daarna zelf compleet voor gek, want ik had maar liefst een 4,6 als uitslag!

Niet om mijzelf goed te praten, maar is het echt zo dat Nederlanders weten wanneer je een kaartje aan de buurvrouw stuurt, waar het vuurwerk vandaan komt, hoe je tuin er uit hoort te zien? Of ben ik de enige die dat niet weet? Straks krijgt iemand uit de binnenlanden van Afrika een inburgeringscursus en dan moet ik hem tuinadvies vragen, verzekeringsadvies en buurvrouwenadvies.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Word ik met mijn 4,4 nu het land uitgezet??

Erika Koukos zei

Ik hoop het niet, want dan stroomt Nederland leeg volgens mij.

Anoniem zei

nu zie je ook waarom IQ tests onbetrouwbaar zijn.OMdat ze pretenderen te "meten" iets wat niet te meten valt...

Erika Koukos zei

Inderdaad en het gaat er maar om hoe het in de werkelijkheid is. Ik kan mijzelf als onaangepaste prima redden in het dagelijks leven.

Anoniem zei

dat is zoiets als die nieuwe spelling:zelfs de mensen die de test ontworpen hebben, scoren onder de gemiddelde...of: mensen die aan de logica van de nieuwe spelling hadden gewerkt moeten nog leren hoe die nieuwe regels in elkaar zitten...

Anoniem zei

@Piet

Nou, gefeliciteerd met je score, ik ben de laatste die kan hier kan roepen dat het niet geweldig is ;-)

Ik vraag mij af hoe de reserve-belgen het er vanaf hebben gebracht