dinsdag, maart 21, 2006

Kofferangst

Als je vliegangst hebt is de vlucht waarschijnlijk het meest stressvol tijdens een reis. Voor veel mensen komt de grootste angst pas na het uitstappen; zat je koffer daadwerkelijk in hetzelfde vliegtuig als jij? en verschijnt de koffer nu dan ook op de band? (of gewoon op de grond in de hal op sommige bestemmingen).
Gehecht als de meeste mensen zijn aan hun eigen bezittingen is het een nachtmerrie als je in den vreemde niet je eigen spulletjes ter beschikking zou hebben.

Dat deze angst niet ongegrond is blijkt uit het pas verschenen rapport van SITA Inc. In 2005 blijken er 30 miljoen koffers, wereldwijd, zoek te zijn geraakt op luchthavens. Lichtpuntje is dat de meeste koffers binnen 31 uur weer bij hun baasje terug kwamen en daadwerkelijk "slechts" 200.000 koffers echt kwijt zijn geraakt en nooit meer zijn opgedoken.

Het is natuurlijk de vraag of alle mensen die een claim in dienden daadwerkelijk hun koffer zijn kwijtgeraakt.
Voor de zekerheid doe ik in ieder geval een extra onderbroek en tandenborstel in mijn handbagage de volgende keer.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik neem steeds mijn meest afgedragen kleding mee op vakantie. Het meest waardevolle dat ik bij mij heb is de koffer zelf dus ik maak mij daar nooit echt zorgen over.

Erika Koukos zei

Maar het gaat niet alleen om de waarde, maar vooral dat je je eigen vertrouwde onderbroek aankunt, etc.

Anoniem zei

Ik ben eerder verbaasd als die koffers wel aankomen als ik zie hoe daar mee wordt omgegaan op Schiphol. Vooral onze zwaantjes maken er een potje van op z'n tijd ( misschien stress inzake de vogelgriep). Nee mij advies is. Verdeel die strings en jeagers lekker over beide koffers dan heb je in ieder geval de meest kans dat je inderdaad je eigen vertrouwde slip aan kunt trekken bij aankomst in het hotel

Anoniem zei

Ik zou het niet eens zo erg vinden als die oude spullen weg zijn...heb ik weer een excuus om wat nieuws te kopen....Vast een vrouwelijk kantje van mij???

Erika Koukos zei

@Michael
dat is zo, maar dan moet je wel in een land zijn waar iets "normaals" te koop is.

Erika Koukos zei

@Johnnie
Oh ja, jij maakt dat natuurlijk van dichtbij mee. Goed dat ik dat nooit zie want dan zou ik helemaal bang zijn voor kwijtraken. Goede tip ja om alles te verdelen.