woensdag, maart 08, 2006

Zeg het met rood

Op 8 maart is het Wereldvrouwendag. In Nederland niet echt een feest om naar uit te kijken. In Rusland echter is het geweldig! Vrouwen kunnen daar op die dag namelijk hun bekeuringen (voor kleine overtredingen) betalen met bloemen, in plaats van met geld. Dus je rijdt lekker te hard met een bosje bloemen in de achterbak, overhandigt het aan oom agent en je kunt je weg boetevrij vervolgen.

Hopelijk nemen ze dit in Nederland over, het zullen dan wel rode bloemen moeten zijn neem ik aan gezien de verkiezingsuitslag van gisteren. Om nog wat kosten te besparen lijkt het mij dan ook het beste dat alle vrouwen op 8 maart die bloemen bij Wouter Bos in de tuin gaan plukken.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik vrees dat het met deze verkiezingsuitslag nu juist de andere kant op gaat, al die extra ambtenaren, melkertprojecten, buurthuizen en wijkraden moeten ergens van worden gefinancierd. Niets geen bloemen, de burger gaat vanaf volgend jaar weer fors meer gemeentebelastingen betalen.

Erika Koukos zei

En bekeuringen....

Anoniem zei

Hallo luitjes,
Nou ik vrees dat we indien deze uitslag zich vertaald naar de tweedekamer, we met de " Aal" aan het bewind na 4 jaar weer vreselijk het gelach gaan betalen.
Tja Balkenellende zit ik ook niet op te wachetn maar er moest wel wat gebeuren in dit land en nu kunnen Marijnissen en de "Aal" cs weer gaan strooien. Nu wat die bonnetjes betreft miss Marple!!
Gewoon ff dat pootje omhoog he en stoppen waar camera's staan en muntje ingooien waar dat moet, dan hoef je die arme "Aal" zijn tuntje niet te plunderen van zijn zuur bij elkaar gefolderde roosjes
( Marple is ludiek he en niet krenkend. Dat begrijpt u hopelijk wel he)

Anoniem zei

@ johnnie Bogus

Inderdaad, helaas,... hoe VVD minded ik ook ben, heb ik alleen maar iets met de vissen die in onze vijver zwemmen. En dat zijn stoicijnse kois. Misschien lijken zij niet politiek correct maar het zijn de enige vissen die in staat zijn om achteruit te zwemmen.

Miisschien kunnen wij daar nog wat van leren????

Erika Koukos zei

Is er in ider geval nog een iemand blij met de uitslag.

Erika Koukos zei

@Johnnie
Hahahah, ja hoor ik begreep het volkomen.

Anoniem zei

@ Piet
Tja Piet, jou een beetje kennende neem ik aan dat je het schertsend bedoelt, zoniet nou dan weet ik ook weer waarom ik je toen gelupt heb met Amrep!! en denk daar nu maar eens over na dan weet je misschien wie ik ben.
@ erika
Blij dat je het begrepen hebt;-)