zondag, februari 22, 2009

Crisalidrag opnieuw Carnaval Drag Queen

Vrijdagavond is in Las Palmas (Gran Canaria) de nieuwe Carnaval Drag Queen gekozen. Voor de tweede keer werd Crisalidrag de winnaar. Met zijn zilveren platfrom schoenen en een speech over het verdedigen van homorechten, liet hij iedereen ver achter zich.

Nu alle carnavalsverkiezingen in Las Palmas de Gran Canaria achter de rug zijn is gisteren de grote carnavalsoptocht van start gaan, met daarin o.a. de koninginnen, murgas, rondallas, comparsas en uiteraard de nodige loopgroepen en praalwagens. En om te denken dat zij daar beter weer hebben is een misvatting; ook daar regent het.

1 opmerking:

Ego Kornus zei

Ha die Erika, om effe terug te komen op je vraag over Kavadi, hoe en waarom ik ermee begonnen ben.
Begin jaren 90 leerde ik iemand kennen in Amsterdam die met oude rituelen bezig was waaronder ook het Kavadi deel van de Thaipusam.In die tijd was ik hier ook nogal behoorlijk mee bezig, rituelen. Ik had met een vriend een performancegroep met uitsluitend schokkende dingen totdt we starten met de meer rituele dingen. Die brachten toch wat meer qua zelfondekking en nieuwe gevoelens. Nadat ik 2 fotos gekregen had heb ik een frame gebouwd en de bijbehorende speren. En ben ik ermee aan de slag gegaan. Heb nu ongeveer 10 keer de kavadigedaan maar ook andere vormen meer statisch. Zelf op ondekking gegaan zogezegd. Neem een kijkje hier.
http://www.flickr.com/photos/34444067@N08/