dinsdag, oktober 25, 2005

Efficiency bij UWV

Waar iedereen van droomt is mij overkomen, zonder dat ik het wist.
Wie droomt er niet van om, niet opgemerkt te worden door zijn werkgever, niet meer te komen en vervolgens dus toch gewoon betaald krijgen, daar niemand heeft opgemerkt dat je er niet meer was?
Dit kan natuurlijk alleen in grote, anonieme organisaties zoals UWV. En in inefficiente organisaties, zoals UWV.
Nu werkte ik ook van huis uit, dus is het eenvoudiger niet gemist te worden. Alhoewel het ook helemaal niet op was gevallen dat ik al een half jaar geen rapporten meer opstuur, geen urenbriefjes invul, geen kilometerstanden invul. Dit doet mij toch denken dat ik dat alles 4 jaar gewoon voor niets heb gedaan. Ik heb zelfs nog mijn best gedaan, wat dus parels voor de zwijnen was.

Achter dit alles kwam ik dus pas vanochtend, ik had namelijk 1 maand salaris gehad i.p.v. mijn afkoopsom. Ik dus verontwaardigd bellen en boze mails sturen, toen bleek dus dat niemand wist dat ik uit dienst was. Hoe stom kan een mens dus zijn om te klagen over 1 maand salaris, terwijl ik dit stilzwijgend nog tot aan mijn pensioen had kunnen krijgen!

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Stuur ff een briefje dat je salarisverhoging wil, met een beetje geluk krjg je dan weer een nieuw contract en kun je toch nog tot je 60ste uitdienen.

Erika Koukos zei

Dat had allemaal binnen de mogelijkheden gelegen als ik zelf niet zo stom was geweest om slapende honden wakker te maken.

Stel je voor, dan had ik gelijk een adreswijziging doorgegeven, of ze voortaan mijn salaris naar Bonaire wilden overmaken, waarschijnlijk was dat zelfs niet opgevallen, buitendienst is buitendienst.

Anoniem zei

Geweldig! Het is toch van de gekke, En ons maar achter de broek aanzitten dat we een beetje doorwerken. 80%, genoeg uren voor UWV. Je ligt toch in een deuk als je jouw verhaal hoort.
Maar nu alle gekheid op een stokje. Dit soort zaken gebeurt natuurlijk inderdaad alleen bij een grote, logge, inefficiente, niet op de juiste wijze gecontroleerde ballentent. En de leidinggevenden maar denken dat ze het allemaal zo goed doen. Bah.....

Erika Koukos zei

Hoi Ellie,

Ja, het is vreselijk en dan jullie nog achter de broek aanzitten!
Je ziet wel dat het helemaal niet uitmaakt daar, wat je wel en niet doet.
Het is diep triest, want veel mensen die er werken doen wel hun best en leveren goed werk, maar door dit soort zaken daalt de motivatie natuurlijk wel tot het nulpunt.

Anoniem zei

Ik zal toch eens ff in outlook kijken of je nog altijd vermeld wordt haha. Wat een zooitje bij die toko he. Ach buiten de WAO keuringen die niet lopen zijn er ook nog landelijk zo'n 80.000 ziekmeldingen die niet verder lopen en dus niet betaald worden omdat onze geweldige beleidsmakers zo nodig te vroeg een nieuw systeem moesten lanceren. Nee chapeau voor het UWV en niet te vergeten Den Haag ( die nu wel de onschuld spelen bij monde van die schijnheilige de Geus). Het enige dat redelijk goed draaide was de premieheffing en inning ( hoewel P&O van die club dus kennelijk minder goed loopt) en juist dat deel moest op de schop voor ome fiscus die het allemaal natuurlijk veel beter gaat doen voor de werkgevers. God hebbe hun ziel in 2006. Tja ook jij hebt door die Haagse bende voortijdig het veld moeten ruimen geloof ik. Ach misschien ben je op termijn ook wel beter af want je schaamt je tegenwoordig om te zeggen dat je voor zo'n toko werkt.
Toch jammer dat je die Polo al hebt ingeleverd want waarschijnlijk hadden ze die ook vergeten en gratis autorijden is in deze tijd een groot goed.
Pfffffff moest ff afreageren hoor
Greetz

Anoniem zei

Ja het UWV gaat wel in stijl.
Eerst een nieuw hoofdkantoor met gouden kranen en jaccuzzi`s. Dan een eeuwig durende uitkering voor iedereen die een Leger des heils adres aanvraagt en nu ook nog doorlopend manna van rijstpap met gouden lepels voor ex-medewerkers. Ga vooral zo door, dan kunnen wij tot ons 95ste blijven doorwerken.

Anoniem zei

Ja Thawol je hebt helemaal gelijk hoor. Vergeet alleen niet dat Den Haag een hele grote schuldige is die zonodig een log en inefficient orgaan heeft geschapen van alle ex- uitvoeringsinstanties zonder dat er eerst orde op zaken werd gesteld bij diezelfde instanties. Ook ik heb wel eens de haagse politiek benaderd met vragen over de gang van zaken bij ( ik schaam me bijna om het te zeggen) ons. Op de SP na kreeg ik nul op request. Ze namen niet eens de moeite te antwoorden. En dan maar voor de TV reageren met termen als " onthutst" " verbazing" " om opheldering vragen enz enz. Het merendeel van de UWV'ers is van goede wil denk ik (al hoor ik wel veel geluiden van onbeschoft behandeld worden) maar diezelfde UWV'ers moeten dag in dag uit aan het grote publiek uitleggen waarom het zo'n zooitje is en dat de top en Den Haag daar voornamelijk schuldig aan zijn. Tja dat wordt je op een gegeven ogenblik wel eens zat he en dan reageren mensen wel eens op de verkeerde ( in dit geval gedupeerden) af.

Erika Koukos zei

Helemaal gelijk jullie!
De meeste mensen bij UWV werken meestal hard en bedoelen het goed en als je dat tegen mensen zegt dan lachen ze zich rot. Het beeld is zo slecht door de top/politiek die maar blijft sollen met UWV.
Jammer ook want volgens mij hebben wij allemaal jaren met plezir bij UWV gewerkt totdat nu de zoveelste reorganisatie is begonnen. Ik ben zelf weggegaan omdat ik geen zin had om bij die pennenlikkers van de belasting te gaan werken.

Johnnie ik moet nog in de systemen zitten, erger nog ik heb een vrijwillige WAO/ZW verzekering afgesloten per 1 oktober. Dus momenteel sta ik geregistreerd als zijn werknemer bij UWV en als zelfstandig ondernemer. In ieder geval spek ik de kas goed, ik betaal premies van mijn salaris en nog eens de vrijwillige premies.

En Thawol, ik denk dat dat inderdaad het geval is. Het enige dat je kunt doen is zelf goed voor je pensioen zorgen misschien kun je dan stoppen voor wij het bejaardenhuis in moeten.