woensdag, oktober 12, 2005

Wijs Gretta uit

Wat in Nederland al veel langer had moeten gebeuren, maar helaas niet mogelijk is met haar Nederlandse nationaliteit, is in Israel onlangs gebeurd: Gretta Duisenberg is de toegang geweigerd vanwege veiligheidsmaatregelen.
Zeer terecht want Gretta op zichzelf is al een ongeleid projectiel dat, als zij de verkeerde mensen tegenkomt, gemakkelijk tot ontploffing komt.
Gretta doet zeer eenzijdig onderzoek, of liever geen onderzoek. Zij blijft maar denken, met haar ene hersencel, dat Palestijnen zielige mensen zijn. Ik vraag mij wel eens af of zelfs zij wel zo blij met Gretta zijn. Met haar kinderachtige akties valt zij iedereen lastig en tot een goed resultaat heeft het nog niet geleid.

Voor het gemak vergeet Gretta in haar weerzin tegen de muur dat er elke dag levens gered worden door een goede veiligheidscontrole in Israel. Gretta ziet niet in onder wat voor voortdurende dreiging Israel moet leven elke dag. Mensen als Gretta helpen bewust mee aan de zeer eenzijdige berichtgeving. Kunnen ze er niets pro Palestijns van maken dan is er gewoon geen berichtgeving.

Onderstaand bericht ter bevestiging over weer een zorgwekkende dreiging:

JERUSALEM – Israel has information al-Qaida-linked members likely infiltrated the Gaza Strip while its border with Egypt was opened last week, senior security officials told WND.
"Militants linked to Hezbollah, al-Qaida and other international terror groups are now very likely in Gaza," said a senior security official. "The groups had set up bases in the Sinai that are still functioning, and we have information indicating members managed to get inside Gaza. These are people with advanced knowledge in specific kinds of deadly attacks and explosions."
Palestinians officials denied the claim.


Gastenboek voor Baardwijk's Worldview

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Het lijkt me wat drastisch maar ik simpatiseer wel met de gedachte. Beter zou het zijn als de media mevr. Duisenberg helemaal geen aandacht geven met haar eenzijdige benadering van de zaak.

Erika Koukos zei

Hoi,

Fijn iemand te horen die het met mij eens is. Ik voel mij soms een roepende in de woestijn, helaas is de woestijn tegenwoordig ook niet veilig meer zoals je hebt kunnen lezen.
Helaas zullen de media er altijd aandacht aan besteden, dus moet er altijd een reactie op komen. Een ding mag van Gretta gezegd worden: haar uithoudingsvermogen is onuitputtelijk, zij zal niet stoppen, het is een vrouw die staat voor haar zaak. Dat is het enige, maar dan ook echt het enige punt wat mijn waardering heeft.

groetjes,

Erika

Anoniem zei

Ja ze staat voor haar zaak da's waar. Ik erger me alleen mateloos aan de wijze waarop dat mens zich uit. Heb ook vreselijk genoten toe met die actie van Williebrord Frequin met die vlag over haar huis.
Haha mooie mop was dat. Ze moeten dat mens maar eens laten meehelpen in ziekenhuizen waar niet alleen Palestijnense kinderen worden binnengebracht maar ook waar joodse kindertjes worden binnengebracht. Beide vind ik erg alleen schijnt dat mens te denken dat de schuld alleen bij Israel ligt. Ze vergeet gemakshalve dat Israel zolang ze bestaat aleen maar bedreigt is en ook alleen maar aangevallen. Tja dat het er aan beide zijden niet altijd even koosjer toegaat is een feit maar laat ze alles wel even in het juiste perspectief blijven zien

Erika Koukos zei

Helemaal mee eens.
Natuurlijk vallen slachtoffers te betreuren ieder mens heeft recht te leven en geen mens heeft het recht een ander dat leven te ontzeggen. Het zou geweldig zijn als er ooit nog eens vrede zou komen. Helaas is dat ver te zoeken en helaas weet ik ook geen oplossing. De beste oplossing vond ik tot nu toe wel van rabin, maar die heeft het met zijn leven moeten bekopen.

Anoniem zei

Ja da's inderdaad treurig geweest.
Laten we hopen dat aan beide zijden ooit de oproep tot haat verdwijnt en figuren zoals Gretta niet meer gehoord worden. Die koe mag van mij ook opzouten.

Erika Koukos zei

Laten we hopen dat het allemaal goed komt, ooit.
Ach ze kan ook geen kwaad, ze kan niets en draagt niets bij, als ze nu nog achter de geraniums blijft is het o.k.