zondag, oktober 16, 2005

Zondagsrust

Gen. 2,2-3:
Op de zevende dag bracht God het werk dat hij verricht had tot voltooiing. Hij rustte op de zevende dag van al het werk dat Hij verricht had. God zegende de zevende dag en maakte hem heilig, want op die dag rustte God van al het werk dat Hij scheppend tot stand had gebracht.


Voor ons vandaag geen zondagsrust, integendeel, wij hebben alle meubels verplaatst en gelijk ook maar het hele huis schoongemaakt (moest wel, want je schrikt hoe vuil het is als je iets verplaatst). Omdat alle kasten ook uitpuilen moesten die eerst uitgeruimd voordat ze ook maar enigszins verschoven konden worden. Het gekke is dat er hier op de gekste tijden bezoek komt, maar het lijkt wel of ze de ellende roken, want niemand te zien hoor :-). Maar er moet nog een deur uit de sponningen worden getild, dus als iemand zich alsnog geroepen voelt....

De aanleiding voor deze ellendige zondag was (zoals vaak) maar heel klein. Ik zit altijd met mijn laptop aan de tafel, maar nu de zon weer lager gaat staan kan ik vaak niets zien door de zon die op mijn beeldscherm schijnt. Dus dacht ik de tafel aan de andere kant van de kamer te zetten, waar geen zon komt. En als je eenmaal met een meubelstuk begint te schuiven, dan lijken de andere ineens hard te gaan roepen om ook een andere plaats. Toen ze boven allemaal tevreden waren begonnen ze beneden natuurlijk ook te roepen....en voor je het weet heb je het hele huis gehad en is de zondag voorbij.

Schoonmaken is zo'n beetje het vervelendste werk dat er is, maar ik moet zeggen dat het toch wel een heel voldaan gevoel geeft nu alles schoon is en op de juiste plaats staat.
Misschien volgende keer maar "Hoe schoon is jouw huis bellen?"

Nu ga ik eindelijk doen wat ik al wilde sinds gisteren toen ik het gekocht had: lezen, lezen en lezen. Mijn favoriete schrijver Amos Oz heeft een nieuw boek " Een verhaal van liefde en duisternis". Het is (zoals al zijn boeken) weer zo goed, in de winkel heb ik het halve boek al gelezen, maar nu dus de rest.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Nu kunnen we dus gewoon weer rustig langs komen, nadat iemand anders de deur gelicht heeft? Houdt ons op de hoogte.
En, Amos Oz al helemaal uit?

Erika Koukos zei

Amos Oz is nog niet uit, maar wel goed.

De deur is nog steeds niet gelicht, dus jullie zijn van harte welkom :-)

Anoniem zei

Jammer voor je dat er geen Jaques meer in de buurt woont he!

Erika Koukos zei

Nou dat valt mee, want er was weinig "technisch" te klussen.
En aan die deur had ik hem nooit gekregen.
De deur hangt er dus ook nog steeds.

Anoniem zei

Da's een tegenvaller voor u waarschijnlijk want dat kwam in het verleden toch niet zo gauw voor. Ach wie weet zie je Nico binnenkort wel met zijn klusfiets rondrijden en kun je hem strikken. Ik zou je wel uit de brand willen helpen maar tja..........de afstand is een beetje groot he en voor je het weet sta je bij jou een half huis te verbouwen terwijl de insteek een deur eruit tillen was ( geintje)

Erika Koukos zei

Het komt helemaal goed hoor!