zaterdag, oktober 08, 2005

Het kan in Almere

Net nu Almere een wat positiever imago krijgt staat er weer wat te gebeuren dat alle vooroordelen over Almere gaat bevestigen. De familie Tokkie heeft hun oog laten vallen op een huurhuis in Almere-buiten in de Bloemenbuurt: de Boterbloemweg. De buren zijn er niet blij mee en er is zelfs een speciaal anti Tokkie email adres opgezet: tegentokkies@hotmail.com.
De Tokkies wonen nu op industrieterrein Trekkersveld in Zeewolde, daar had niemand er last van, maar ze moeten er uit omdat zij een deel van de huur zelf moesten betalen met de opbrengst van televisieprogrammas etc., maar hun publiciteit is tanende en dus kwam er niets van betalen schijnbaar.

In Almere heeft de familie grote plannen, Gerrie Tokkie wil er een koeriersbedrijf op gaan zeten: Tokkie Koeriers, daarna willen zij zo snel mogelijk een eigen huis gaan kopen.
De buurt is boos maar het is niet zo dat de familie Tokkie het als een laatste kans ziet, ma Tokkie heeft zelfs gevraagd of het wel een beetje nette buurt is. Het is dus maar weer van welke kant je het ziet. Zelf heb ik navraag gedaan bij bewoners aan de andere kant van de Bloemenbuurt, die zeggen dat de familie prima past tussen de bewoners van de Boterbloemweg. Dit terwijl die zelfde bewoners denken dat zij beter zijn dan de Tokkies.

Ik heb mij vreselijk kwaad gemaakt dat je door asociaal gedrag zo geliefd kunt worden. De laatste tijd echter is het eerder zielig geworden. De familie krijgt veel dreigtelefoontjes en ook al moet iedereen er om lachen niemand wil ze naast zich hebben. De publiciteit is ook niet vanuit hen zelf gekomen, de familie is gewoon gebruikt door de media en door personen die dachten veel geld aan ze te kunnen verdienen. Personen die allemaal denken dat zij veel beter zijn, wat dus zeker niet het geval is. Ik denk zelfs dat de Tokkies op zich goede mensen zijn, zij hebben alleen een wat andere manier van communiceren. En juist dat andere gedrag is zo uitvergroot, in elk interview zag ik de familie heel serieus overal op ingaan, dit terwijl de meeste vragen slechts gesteld zijn om hen belachelijk te maken. Ik vind dus dat ze nu maar eens met rust moeten worden gelaten, al ben ik wel blij dat er bij ons in de straat geen huis leegstaat!
Gastenboek voor Baardwijk's Worldview

Geen opmerkingen: