woensdag, november 16, 2005

Heilige mus

Waar zijn de verhoudingen gebleven in dit land?
Nu is er al iemand met de dood bedreigd omdat hij een mus heeft doodgeschoten!
Mensen die terroristische aanslagen beramen worden helemaal niet met de dood bedreigd en dat is zeker geen spelletje. Ruud de Wild kan beter geld uitloven aan mensen die zulke zaken voorkomen.
Een mus, kom nou toch, wij hebben het hier helemaal nergens meer over.

Maar liefst 7 organisaties houden zich nu bezig met de mussenrouwverwerking.
De dood van het volgeltje wordt zelfs onderzocht??!! waar hebben wij het over hij is doodgeschoten en daar is niets meer aan te doen. Een bijzonder opsporingsambtenaar is er zijn tijd mee aan het verdoen.
En dan de dierenbescherming, ik heb ze wel eens gebeld omdat ik vond dat er dierenleed voorkomen kon worden, nou daar waren de heren en dames totaal niet in geinteresseerd. Pas als de ellende is geschied komen zij in aktie.
Is dat een nieuw geloof,? een geloof dat mussen vereert, de heilige mus?
En dan nog het feit dat hier iedereen tegenwoordig maar te pas en te onpas (dit is een spreekwoord, ik geloof niet dat er voor zulke zaken een "te pas" bestaat) met de dood wordt bedreigd.

Kom nou toch dit is niet meer normaal, eet dan ook geen vlees meer want denk je m.n. met kerst, dat er dan geen dieren overbodig worden gedood? En dat is uiteindelijk toch ook maar een spelletje?

10 opmerkingen:

Anoniem zei

Men mag natuurljk ook niet voorbij gaan aan de diepmenselijke tragedie die hier net aan is voorkomen.
Stel je voor dat je als doorgewinterde schlemiel samen tientallen geestesgenoten, weken lang op de knieen zit om die idote steentjes overeind te zetten.
Ben je eindelijk klaar en dan dreigt alles te worden verpest door zo een schijtlijster.
Gelukkig is de lichtbrenger aller schlemielen, SBS, machtig genoeg om een deus ex machina in de vorm van een SBSfan met een geweer te voorschijn te toveren.
Tsja, en daar is geen mus tegen opgewassen.
Trouwens hoezo bedreigde diersoort???
Op mijn terras zorgen deze kleine etters elke zomer weer voor een naar groen linkse normen onaanvaardbaar mestoverschot.
Dus het zal niet lang meer duren voor onze groene hypocrieten Luttetje Rozewater en Femmeke Fatale Halsema ook naar het geweer grijpen en dan moet Ruud ongewild datzelfde geweer weer van schouder veranderen.
Ons lokaas voor Pim Fortuyn heeft blijkbaar nu weer een nieuw doel voor ogen en stuurt de Folkert van der G`s nu op mussendoders af om de echte problemen in deze maatschappij te verhullen.
Maar ik denk dat het martelaarschap van de mus een kort leven beschoren zal zijn want als de vogelgriep uitbreekt krijgt iedereen waarschijnlijk een bonus per geschoten exemplaar.

Erika Koukos zei

Nou er is er al een omgelegd in Nijmegen, maar dat was zo'n groene, dus de reden zal vast geen mussenmoord zijn.

Anoniem zei

die stond waarschijnlijk de weg te versperren voor terreinwagens

Erika Koukos zei

Ik ben benieuwd of er vanavond iemand mist....

Anoniem zei

het is tamelijk hypocriet te denken dat een mus iets meer voorstelt dan een kakkerlak, of een groningse duif...dus duiven mogen vergast worden ...maar wat dat betreft zijn er in nederland
heleboel absurdistische praktijken gaande
in het samenstellen van de hierarchie wie op de hemelse ladder
dichter in de buurt van god komt en meer recht op het levende bestaan maakt.kippen, kalkoennen, ganzen, varkens, allemaal prima maar durf niet een tonijn uit uit een blikje of vers te eten dan krijg je een uurtje lange preek over de arme dolfijnnen...maar ja het is wel
een verschil of je een dier voor de lol doodt om het op te eten.
waar trekken we een grens?ik had de kennissen die nooit mijn lekkere
tonijnsalade aten, maar wel lekkere roze zalm, terwijl een levensloop van een zalm ook met
onstuimige avonturen verweven is,waardoor zijn overlevingskansen niet zo erg groot zijn.met kikkerbillen is het precies hetzelfde verhaal...ik hoorde van mijn vriendin dat die arme kikkers
op een gruwelijke wijze gedood worden en ik kreeg samen met mijn zoon nog een berisping dat we ze eten en ook nog durven lekker te vinden...maar als het om mijn huis
kikker of huismus zou gaan...zou ik ook in staat zijn om te doden...(Niet letterlijk, meer figuurlijk).mijn huisdier vind ik natuurlijk veel meer waard dan sommige mensen, dan veel mensen...(dat is maar theoretisch, ik heb niet eens een huisdier, maar stel)...
het leukste van alles is dat mijn
beste kikkervriendin dagelijks kip eet...

Erika Koukos zei

Ach ja in Nederland is het vol met hypocrisie.
Dieren lijken vaak wel belangrijker te zijn dan mensen. Natuurlijk is je eigen huisdier altijd anders, ik zou mijn leguaan ook niet eten, dit komt omdat je aan een huisdier toch een persoonlijkheid toedicht. Maar ook met huisdieren zijn Nederlanders soms erg overdreven, ze mishandelen nog liever hun eigen kind dan hun hond.

Anoniem zei

dat klopt.trouwens die ruud de wild
is waarschijnlijk bang dat ie de volgende is wegens zijn achternaam...

Erika Koukos zei

Precies, en als hij er wat lekkerder uit zou zien zou het ook nog niet gek zijn voor een wildmenu, zijn we gelijk van dat irritante geblaat van hem af.

Anoniem zei

Boycotten die gast!! Waar is die lul in godsnaam mee bezig ( die de Wild dan) Het is weer eens Nederlands op z'n smalst en natuurlijk zijn er veel belangrijker zaken om je druk over te maken. Kij als iemand nou voor de lol mussen aan het afknallen was.. oke maar het diende hier wel een belangrijk doel!!! Nee alle gekheid op een stokje, waar zijn we in godsnaam mee bezig als we het hebben over 1 luttele mus hebben terwijl er dagelijks mensen vermoord worden omdat ze toevallig geel zwart wit jood blank christen of moslim zijn. Toppie hoor die laaglandse hypocrisie

Erika Koukos zei

Het enige is dat wij een ander geluid laten horen. Meer kun je er niet aan doen, wij leven in het land van de hypocrieten en die zijn niet gemakkelijk te veranderen.