maandag, november 28, 2005

Klusspieren

Al de hele week lagen er in de woonkamer 9 grote dozen ons aangstaanjagend aan te kijken. Wij hadden 2 kasten voor de slaapkamer gekocht die wij zelf in elkaar zouden zetten, maar toen ze geleverd werden bleek het aantal losse onderdelen toch wat groter dan verwacht.

Toch begon Michael vrijdagavond vol goede moed, hij had al berekend dat het nooit langer dan 3 uur per kast zou duren. Pas vele uren later zou blijken dat dit minstens 30 uur per kast zou worden. Het was een monnikkenwerk, maar ook zaterdag sloeg Michael zich er moedig doorheen.

Toen later bleek dat gezien de grootte, de kast toch om wat sterke hulp vroeg kwam aanvankelijk Piet helpen, Piet had de diagnose snel gesteld" gewoon een betere schroevendraaier kopen" en weg vloog de hulp.
Michael ging nog snel voor sluitingstijd naar de Praxis en kwam terug met een uitgebreide schroevendraaierset. De set bleek helaas niet zo briljant als verwacht, het probleem was van heel andere aard. Dit vroeg minstens om de inzet van een ingenieur, gelukkig kwam deze snel in de vorm van ing. Posno. De ingenieur bracht inderdaad de oplossing en tegen 20.00 uur zaterdagavond stond de eerste kast overeind.
Dit moest gevierd worden en dat hebben wij bij de Griek gedaan. Daarna kwam de ing. nog even wat bij ons drinken en is niet meer vertrokken.


Nu ben ik altijd Caspar 's nachts, dit omdat ik altijd 's nachts door het huis spook. Tot mijn verrassing kwam ik nu plotseling Caspar II tegen, op kousevoeten liep de ing. door het huis te spoken. Dat kwam goed uit, want nu moest ik ook nog een Powerpoint presentatie maken voor woensdag en ook dat blijkt beter door een ing. gedaan te kunnen worden.
Nadat Ger een prachtige presentatie had samengesteld was Michael ook wakker en begon het klusduo optimisch aan de tweede kast. Het duo was toch wat vermoeid en had daardoor nogal wat tegenslag, doordat de planken er achterstevoren inzaten, kwam de stang waar de kleren aan moeten hangen, bovenop de kast en de deuren achterstevoren.
Tegen 22.00 uur was de tweede kast eindelijk klaar, helaas kan het klusduo bijna niet meer lopen, die moeten nog wat wennen aan de klusspieren.
Piet kwam daarna ook nog even langs en die was zeer tevreden over het resultaat, wat een goede schroevendraaier toch al niet kan doen.....................



10 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik ben vergeten mij nieuwe schroevendraaierset aan Piet te tonen.

Erika Koukos zei

Dat is maar goed ook anders zou hij nog denken dat dat echt het enige is dat nodig is.

Anoniem zei

dat is toch prachtig dat jullie zulke handige vrienden hebben, die ook zo welwillend zijn om te helpen...Ik heb niet eens een kast, laat staan de rest...

Erika Koukos zei

Oh, dat klinkt als een serieus probleem.
Waar ik te weinig van weet om te reageren.
Wat moet ik daar op zeggen?

Anoniem zei

geen probleem, maar een grap...
mijn prioriteiten liggen op het moment een beetje anders.dus als je met een grap reageert is het altijd lol...ik ben namelijk bijna een jaar bezig om een kast te kopen
maar het wil me niet lukken...of is het niet mijn smaak, of moeilijk
in elkaar te zetten (de enige handige bekende was mijn ex, die uitendilijk weigerde al afgesproken medewerking)...Nou, toen had ik besloten om toch maar geen kast te kopen, maar een kist
te gebruken als een kledingkast.
Mijn vindingrijkheid is spreekwoordelijk.
Nu heb ik veel meer ruimte over, en een mooi kledingkist.
















... Mijn vindingrijkheid is spreekwoordelijk.

Erika Koukos zei

Een kledingkist is ook heel mooi, en inderdaad gemakkelijk om dat je geen klusellende hebt. Zo zie je, er is overal een oplossing voor!

Anoniem zei

Erika het is werkelijk geweldig. Wat een handige partner heb jij! Met een klein beetje hulp van Ger en een paar aanwijzingen van Piet zo'n prachtige kast gemaakt. Hoeveel kasten hadden jullie gekocht. Twee toch? Of wil Michael het over die tweede kast niet meer hebben.
Ellie

Erika Koukos zei

Ja hoor inderdaad 2 kasten, zondag hebben ze de tweede kast in elkaar gezet, van 's ochtends vroeg tot 's avonds 22.00 uur.

Erika Koukos zei

Maar Piet, Michael is heel handig hoor, alle andere kasten heeft hij in zijn eentje in elkaar gezet nog wel met slechte schroevendraaiers.

Erika Koukos zei

Dat kwam doordat de vloer hier zo scheef is :-)