donderdag, november 03, 2005

Het Wilde Westen

De kogels vliegen je tegenwoordig op elke straathoek om de oren, ga je op vakantie naar Thailand ben je ook daar niet veilig. Onze hele onderwereld wordt geliquideerd, straks telt Nederland ook qua criminaliteit niet meer mee op het wereldtoneel.
Hopelijk laten ze snel nog wat meer Hells Angels vrij, zodat die dan kunnen opschuiven van de ondertop naar de top in onze onderwereld. Kunnen de Angels voortaan ook winkelen in de PC Hooftstraat. Ook goed voor de middenstand; motorshops, leathershops en koffieshops kunnen zich dan op de PC Hooft gaan vestigen.

Stand deze week:
Evert Hingst: Oud-advocaat en fiscalist. In 2002 werd er voor zijn kantoor een mislukte aanslag gepleegd op John Mieremet. Werd verdacht van witwaspraktijken, deelname aan een criminele organisatie en bezit van vuurwapens. In juli dit jaar heeft hij zijn toga aan de wilgen gehangen.
Hingst werd maandag 31 oktober aan het begin van de avond in zijn hoofd geschoten in de Gerrit van der Veenstraat in Oud Zuid. Hij kwam van zijn vriendin vandaan en wilde net op een scooter stappen, toen vanuit een donkere Jeep op hem werd geschoten.
John Mieremet: 44 jaar, zakenman, woonde in Neerpelt waar hij nog de buurman is geweest van Sam Klepper. In januari 2001 werd Mieremet gearresteerd op verdenking van betrokkenheid bij de aanslag op Cor van Hout in december 2000. John Mieremet is op woensdag 2 november 2005 om 10:00 plaatselijke tijd in zijn kantoor in Bang-Lamung in Thailand geliquideerd. Hij verbleef daar al een jaar voor een grondontwikkelingsproject. Mieremet had de aanslag op Hingst tegenover John van den Heuvel voorspeld. "Ik word er eigenlijk wel vrolijk van", zegt hij over de moord op Hingst. "Ik weet zeker dat ik Evert heb overleefd. Dat is een ding dat zeker is. Waar hij maandagavond lag, tussen het vuilnis, hoorde hij ook thuis."
Kees Houtman: 45 jaar, vastgoedhandelaar, zakenpartner van John Mieremet. Zou betrokken zijn bij grote overvallen in de jaren 80 en 90. Kees Houtman werd om 20.00 uur 2 november 2005 voor zijn woning in de wijk Osdorp onder vuur genomen door twee mannen. Hij wist daarna zijn woning binnen te gaan en is daar aan zijn verwondingen overleden.

Voor misdaadverslaggever John van den Heuvel is het een uitkomst, daar hij met 2 van de 3 een afspraak had voor zijn programma, staat de middelmatige journalist nu in het middelpunt van de belangstelling. Helemaal ideaal voor hem is dat hij nu ook een plaatsje kan opschuiven naar de top, daar Peter R. inmiddels de politiek is ingegaan. Hopelijk is Peter R. niet de vervanger van Pim Fortuyn, want ik denk dat zo'n opschuiving voor John van den Heuvel wat te hoog gegrepen is.

N.B. Heb je geen werk? er zijn momenteel veel vacatures voor huurmoordenaar.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Als Hingst zijn Toga zelf niet aan de wilgen had gehangen dan had men hem er wel evem mee geholpem. Maar dan wel zonder de betreffende toga eerst uit te trekken.
Ik denk dat de nummer 4 van het klaverjasclubje nu niet meer erg vast slaapt.

Erika Koukos zei

Wie is nummer 4?
Het zal wel een beroepsrisico zijn.
Ze weten toch allemaal dat ze vroeg of laat aan de beurt komen. Ze zijn wel behoorlijk slim allemaal, maar er is bijna niemand zo slim om de anderen te slim af te zijn.

Anoniem zei

Hoi,hoi,
via de Avon-site kom ik op je weblog. Via je site kan ik nl geen bestelling plaatsen, het werkt niet! Kun je mij misschien mailen?
vd.straat@hccnet.nl

Trouwens...ik werk bij de Belastingdienst en we zijn erg gezellig en echt geen pennenlikkers! Ik heb medelijden met je (oud) collega's die de overstap hebben moeten maken!!! Vreselijk lijkt me zoiets, zeker wanneer je altijd je best hebt gedaan en stank voor dank krijgt! Mijn nieuwe collega's zijn gezellig hoor en het bevalt ze ook nog bij ons volgens een enekeling die ik gesproken heb.
groetjes

Pauline

Erika Koukos zei

Hoi Pauline,

Inderdaad schijnt het voor velen wel mee te vallen. Die hebben het erg naar hun zin bij de belastingdienst.
Het is alleen schrijnend dat het allemaal bij het UWV zo af moest lopen, maar daar kan de belastingdienst verder ook niets aan doen.