zondag, november 13, 2005

Two against No photo

Gisteravond hebben wij samen met Ellie en Eddie, na thuis de tomatenjenever te hebben geproefd en een etentje bij de Italiaan, een optreden bijgewoond van Two against Noname. Zanger Ger Posno en gitarist Rob Dorreboom gaan al wat jaartjes mee, in 1970 kwam reeds hun eerste single uit, de band heette toen nog Noname. Tegenwoordig is er ook jong bloed aan toegevoegd in de vorm van Koyota (Ko die werkt bij Toyota).


Ger Posno: vroeger en nu
Gelukkig scheert Ger zich tegenwoordig wat vaker maar verbergt zich nu achter een zonnebril. Zijn stem is door de jaren heen gerijpt en hij zingt nu Joe Cocker eruit. Wij hebben er gisteravond van genoten, maar Ger zorgt ook wel eens voor onze leguaan Rabin en dan zingt hij voor hem. Speciaal voor Rabin heeft Ger zich ook een repertoire van K3 en de Teletubbies eigen gemaakt. Aangezien Rabin niet graag heeft dat wij op vakantie gaan, valt hij tegenwoordig al van zijn tak van schrik als hij Ger's stem nog maar bij de voordeur hoort.



Nieuwsgierig als ik ben is het begluren en bestuderen van anderen een van mijn favoriete bezigheden in een cafe. Mijn oog viel al snel op deze prachtig uitgedoste man. Het leek alsof hij zo zat te wachten om het podium te gaan bestormen, helaas was hij bij het verkeerde concert. Ethisch als ik ben besloot ik gezellig een praatje te gaan maken met deze mysterieuze gast om hem o.a. te vragen of ik een foto van hem mocht maken. Helaas was het een kort gesprek en zei hij alleen heel vaak : "No photo". Gelukkig was mijn engels gisteravond niet zo goed :-)


How deep is your dip
De energie van Two against Noname is tomeloos. Om 2.00 uur 's nachts spelen zij nog de sterren van de hemel en kunnen nog uren doorgaan. Zoals je ziet waren wij toen allang ingezakt, Michael slaapt hier al op de foto en Ellie en Eddie zijn nog zo beleefd om hun ogen open te houden. Gelukkig was Ellie nog in staat om voor taxi 001 te spelen en zij wij dus heelhuids thuisgekomen.




14 opmerkingen:

Anoniem zei

naar mij smaak mocht Mr.Posno zijn baard houden.ik had hun demo`s beluisterd en vind ik ze mooi klinken (toen en nu nog steeds).jammer dat ik altijd zo vroeg naar bed ga (zelfs op mijn 44.verjaardag,anders was ik er gisteravond ook bij geweest.maar hoe vind jij de optreden?is het moeitewaard om zo laat op te blijven?

Erika Koukos zei

Hartelijk gefeliciteerd met je 44e verjaardag!
Alles is de moeite waard om zo laat op te blijven, op bed liggen kan je nog lang genoeg. Als je een keer naar een optreden komt zal je zien dat een baard ook niet zaligmakend is.
Dus.....anonymous is 44 jaar, heeft geen baard en slaapt heel veel????

Anoniem zei

precies.anonymous is vers (bijna een jaar gescheiden,{wat is vers?
hoelang duurt het onlangs},met een geweldig kind van 9...probeert het spel opnieuw te biginnen.mist beginimpuls...verder gaat het prima.we waren die avond om half 1 naar bed gegaan,ik had nemelijk niemand om met me mee te gaan (behalve mijn zoon, en dat vonden we zo`n zielig idee)...zielig is het geen goede woordkeuze...we voelden gewoon weinig voor om zielig gevonden te worden (das beter gezegd).groetje van anonymke

Erika Koukos zei

Oh dus je bent niet iemand die ik persoonlijk ken denk ik?
Je bent ook al vroeg op zeg.
Je moet zorgen dat niemand je zielig vindt, en dat vinden ze heus niet, want volgens mij zit zoiets alleen in je eigen hoofd. Zielig zijn mensen die geen eten hebben, etc.
Probeer daar dus over heen te stappen. Je hebt een geweldige zoon zeg je zelf, dus dat is dan al iets om heel trots op te zijn.

Anoniem zei

nee we kennen elkaar niet,ik heb onlangs een spontaan gesprek met Mr.Posno gehad.dat was een zeer vruchtbaar gesprek...en zodoende raakte ik geinteresseerd in bovengenoemde, en je weet hoe dat gaat van 1 komt een ander, ik ondekte jouw website en toen las ik over je brede interesses die ik grotendeels met je deel...ik vind je schrijven leuk, geestig en ik reageer graag er op. groetjes m

Erika Koukos zei

Leuk dat je zoveel reageert.
Ik moet je wel wat opbiechten.....omdat ik erg nieuwsgierig ben en omdat je laatste comment uitnodigde om op onderzoek uit te gaan heb ik het natuurlijk even met Ger besproken. En hij wist wel wie je was en zei inderdaad dat ik je niet ken.
Leuk dat je zoveel dezelfde interesses hebt, welke met name?

Anoniem zei

jij bent snel.religien en zo.groene draken...kabbala...talmud...Jodendom,weet ik niet meer precies.

Erika Koukos zei

Hou je ook van leguanen? wat leuk!

Anoniem zei

dat is grappig,wat je zegt over mensen die zielig zijn omdat ze geen eten hebben...voor mij was dat altijd meer kwestie van zijn, dan hebben.ik sprak gisteren een jonge vrouw uit afrika en die zei tegen mij dat het eten hier in europa heel ongezond is en dat mensen hier veel vaker kanker krijgen dan daar.ze heeft me gewaarschuwd voor het eten uit blikjes, kip dat met de chloor wordt behandeld, bestraald enzv...
ze weigert koffie,thee of sap en neemt alleen warme kookwater...tenslotte zei ze iets heel wijs tegen mij:" je moet zorgen dat je niet te veel eet, bijna alles wat we eten is ongezond, dus eet om te leven en niet zoals vele tegenwoordig doen; leven om te eten...

Erika Koukos zei

Volgens mij is het ook geen staat van zijn. Zielig zijn zit in je hoofd, of in het hoofd van anderen. Als jij denkt dat je niet zielig bent, dan ben je het ook niet.

De Afrikaanse vrouw heeft vast helemaal gelijk, maar ja eten is wel erg lekker en gezellig....

Erika Koukos zei

@Korrein
Ja dat weten wij, iets heel anders is dat inderdaad.
En doet ie het een beetje goed?

Anoniem zei

Jahoor, hij vertelt altijd hele lange verhalen. Maar ik weet niet zeker of ze altijd even waar zijn. Maar het is wel grappig. hij vindt het super om over zijn studenten tijd te vertellen en ook om bestaande grappen om te zetten in verhalen van ervaringen van zijn vrienden ofzo. Hij heeft ook altijd leerlingen die hij graag een beetje plaagt, dat is heel erg grappig!!!

Erika Koukos zei

@elies en imme
Dat is heel herkenbaar ja!
Toch blijken achteraf veel verhalen toch waar te zijn. Volgens mij heeft hij ook gewoon veel meegemaakt.
Zitten jullie bij hem in de klas?

Anoniem zei

Het is een fantast. Hij is gestoord en gelooft in zijn eigen leugens
Die vuilak verzint verhalen hier en daar over mijn moeder.
Ik haat hem!