dinsdag, november 15, 2005

Spoorellende

Van mensen die met de trein reizen weet ik dat dat een grote ellende is. De trein schiet niet op, heeft vertraging, gaat niet vooruit, maar om er dan maar voor te springen is toch wel erg drastisch. Toch springen er elk jaar weer zo'n 180 mensen voor de trein. Erg voor die mensen maar die weten het toch niet meer, des te erger is het voor de machinisten, die het niet kunnen voorkomen en die dus gedwongen worden indirect aan een zelfmoord mee te werken.

Het is algemeen bekend dat als de bladeren vallen, dat bij sommigen wat kortsluiting in het hoofd teweegbrengt. In de herfst zijn er dan ook meer gevallen van suicide bij de spoorwegen.
Ook in Duitsland was het onlangs weer zover. De machinist probeerde nog af te remmen, maar kon de man in smoking die op het spoor lag niet meer ontwijken. Zonde om je zo uit te dossen tussen al die herfstbladeren, dat ziet er natuurlijk niet meer uit als je bij de hemelpoort komt, voordeel is wel dat al die bloedvlekken niet zo opvallen op zwart. Toen het onvermijdelijke was geschied moesten alle passagiers de trein uit, met afgewend hoofd stonden ze te wachten op de politie die deze trieste zelfmoord kwam onderzoeken. Wat bleek...het was een levensgrote speelgoed pinguin.
Waar zouden we zijn zonder de trein?

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik vind de trein best comfortabel. Rustig een boekje lezen, kopje koffie erbij en als dan iedereen zijn snater houdt vind ik het prima.
Moeten er natuurlijk geen pinguins voorspringen want dan wordt het een zooitje.

Erika Koukos zei

Dat hangt denk ik ook af van het traject, ik heb wel eens gehoord dat bijv. bij Etten Leur, waar een psychiatrische inrichting naast het spoor ligt er regematig mensen voorspringen.

Anoniem zei

Ja dat kan wel kloppen, ook om en rond Utrecht is het erg,...daar spring je van verveling onder de trein. Maar dat maakt ook niet uit want hij staat daar toch altijd stil.

Anoniem zei

ja ik dacht ook vaak over die wanhopige zelfmordenaars, die voor de trein springen, hoe ze eigelijk zelfzuchtig zijn in hun manier van zelfdoden, maar ik vond de mensen die euthanasie spuitje van hun arts verlangen ook een beetje egocentrisch...

Erika Koukos zei

Thawol: dat is vast een beveiliging. Straks beveiligen ze nog veel meer trajecten en gaat er helemaal geen trein meer.

Anonymous: een arts kan een verzoek tot euthanasie weigeren.

Anoniem zei

ja dat klopt.maar stel dat ie het niet weigert en later achteraf spijt van krijgt.en de machinist kan ook soms op tijd remmen...

Erika Koukos zei

Ja dat is waar, ik denk dat een arts daarom ook wel 1000 x na zou moeten denken alvorens mee te werken.