woensdag, augustus 08, 2007

Flies or lice?

Van vele mensen heb ik al gehoord hoe droevig het met het engels van de chinezen gesteld is. Zelfs bij de recepties van hotels is er bijna niemand die engels spreekt. Ook borden in openbare gebouwen, plaatsnaam borden, etc. zijn allemaal slechts in het chinees te bewonderen maar voor de meesten niet te lezen.

Nu met de Olympische spelen voor de deur in Beijing in 2008 ziet de overheid ook plotseling in dat het chinees niet zo'n wereldtaal is als zij dacht en begint het nut van engels in te zien. En ze hebben er wat op gevonden; elk krant is nu verplicht elke dag 1 zin engels af te drukken. Het komt dus goed in de toekomst, alleen snel zal het niet gaan.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

hallo Erika,

Even heel iets anders, ik probeer je terug te mailen over een bestelling van Avon maar ik krijg de mail steeds terug, verkeerd E-mailadres misschien??
Sorry dat ik het via deze weg probeer maar ik kan geen ander adres vinden..

Groeten, Erik.

Erika Koukos zei

Het emailadres werkt gewoon, dus ik weet niet wat er aan de hand is.