maandag, september 18, 2006

Sjaakie blijft thuis (© 7:07)

Sinds ruim een week heb ik de verantwoordelijkheid over de levende have van vakantievierende vrienden. De, aan het begin van hun vakantie nog levende, have bestaat uit een kat van een jaar of 18 en heel veel vissen in allerlei soorten en maten.
Dit baarde mij vanaf het begin al enigszins zorgen daar ik weet hoe gek de vrienden zijn op vooral de kat Sjaakie. Sjaakie loopt buiten en kan in de schuur komen, alwaar ik dus ook voor eten en drinken dien te zorgen. Mij was verteld dat als je Sjaakie roept hij altijd direct komt aangelopen.

Dag 1: Ik riep Sjaakie, ik riep nog eens Sjaakie en nog eens een paar keer gedurende een half uur....op wat geïrriteerde buren (het is erg rustig in Almere Hout) na kwam er niemand. Ook Sjaakie zijn bakjes waren nog onaangeroerd. Bezorgd ging ik uiteindelijk toch maar naar huis
Dag 2: Wederom geen Sjaakie te bekennen en bakjes nog vol. Nog bezorgder ging ik naar huis en was aan het bedenken of ik de vrienden wel of niet de onheilstijding zou brengen tijdens hun vakantie.
Dag 3: Na onder alle struiken op zoek te zijn gegaan naar een dode Sjaakie en die niet gevonden te hebben, de vissen maar eens geteld, zo'n kat moet natuurlijk ergens van leven. Maar volgens mij waren zij nog allen aanwezig. In de schuur zag ik wel dat alle bakjes leeg waren.

Ook de volgende dagen waren de bakjes steeds leeg, maar dat stelde mij niet gerust want het zou natuurlijk kunnen dat een andere kat zich elke dag tegoed deed aan het diner van Sjaak.
Gelukkig zat Sjaakie gisteren bij de voordeur luid miauwend op mij te wachten en leek hij wel twee keer zo dik geworden te zijn. Die heeft mij mooi in de maling genomen en mij natuurlijk steeds lachend bespied vanachter een struik of boom.

Geen opmerkingen: