woensdag, september 13, 2006

De oorsprong van een bizarre hobby (© 7:40)

Sommige mensen scheppen er behagen in het lot te tarten en doen niets liever dan het uitvoeren van gevaarlijke ondernemingen. Ik ben een echte angsthaas, dus behoor niet tot dat soort mensen en begrijp daarom ook niets van waaghalzerij zonder enkel nut.

Als alle rotsen beklommen zijn, verder alles is uitgeprobeerd en men leeft nog, gaat men op zoek naar andere hemeltergende hobby's. Zo kwam men uit bij het "land diving" ritueel, genaamd Naghol, op Vanuatu, een eilandengroep ten zuiden van Papua New Guinea en maakte hier bungee jumpen van.

De mannen op Vanuatu springen van 25 meter hoge stellages, maar doen dit tenminste nog met een bedoeling. Het is een offer aan de goden, een test van moed, door de aarde even te raken zegent men deze en hoopt zo een goede oogst af te dwingen en voorspoed te krijgen. Helaas is een gebroken nek vaak het enige wat verkregen wordt en de spoed bestaat dan ook slechts uit eerste hulp, helaas is er op het eiland geen ziekenhuis.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Heb ik meer dan 50 jaar lang zilverpapier voor ze opgespaard, doen zij dit. Ik kan mijn opgespaarde schat niet eens in de fik steken want dan krijg ik het aan de stok met groen lins en stivoro enzo....Ik denk dat ik het dan maar allemaal gewoon opvreet.

Erika Koukos zei

Beste opa, tegenwoordig is zilerpapier niets mer waard, maar opeten zou ik niet doen, slecht voor uw gezondheid!