donderdag, september 07, 2006

Religie in nieuwe faculteit

Gisteren was het alweer zover; het academisch jaar is weer begonnen, na maanden en maanden vakantie (voor wat betreft de studie tenminste).
De vakken die ik volg zijn matig populair, want waren er vorig jaar nog overvolle collegezalen met zo'n 90 studenten, nu zaten er maar maximaal zo'n 11 studenten, of het ligt aan mij natuurlijk.
Norbert de Pedo heb ik in ieder geval niet gesignaleerd.

Verder waren er, zoals de Radboud betaamt, weinig veranderingen. Enige is dat religiestudies voorheen ondergebracht was bij de faculteit theologie en wij nu een eigen faculteit religiewetenschappen hebben. Dat schijnt veel veranderingen met zich mee te brengen, maar daar was nu nog niets van te merken.

Ik had direct een lichte aanvaring met een docent, maar ik denk dat als ik aan hem gewend ben het allemaal wel mee zal vallen.
In ieder geval hoef ik mij de komende tijd niet te vervelen want er komt behoorlijk wat werk uit voort. Dit semester hou ik mijzelf bezig met humanisme, godsdienstwijsbegeerte, thema godsdient en Encyclopedie van de religies van de wereld.

Geen opmerkingen: