woensdag, februari 27, 2008

Bekeuren in plié 7:30

Een goed politiekorps is in de meeste landen vrij belangrijk, een elegant politiekorps kennen ze volgens mij alleen in Roemenië.
De politie in het Roemeense Timisoara moeten verplicht op balletles, dit om agenten eleganter over straat te laten lopen en het verkeer toch in goede banen te leiden. Het verkeer zou daardoor ook vloeiender moeten gaan verlopen.

Ciprian Lascu, een van de agenten die balletlessen volgt, ziet het project optimistisch in. "Ik had nooit gedacht dat ik ballet zou leren, maar hier ben ik dan toch. Ik geloof dat we deze lessen nodig hebben en ik hoop dat we snel leren hoe we elegant op straat kunnen lopen."
Plié, tweede positie, tendu en rond de jambe; "u mag hier niet parkeren, dat wordt een bekeuring".

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Zou hier ook best kunnen...uiteindelijk bestaat de politie hier ook alleen uit mietjes en nu eisen ze nog een broadway salaris ook

Erika Koukos zei

In ieder geval leren ze dan wel discipline.