maandag, juli 17, 2006

Kommunikation ist alles (© 15:38)

Stel je wilt nooit en nergens bereikbaar zijn, je weet zeker dat je je mobiele telefoonabonnement levenslang (en waarschijnlijk tot ver na je dood) bij dezelfde maatschappij zult houden en als je problemen hebt met je mobieltje dan wordt je graag als een hond (of minder) behandeld. Mocht je toch opzeggen, dan vindt je het geen enkel probeem om nog elke maand een factuur te krijgen en ook niet dat ze het geld dan gewoon van je rekening afschrijven.
Kun je alle vragen volmondig met ja beantwoorden, sluit dan direct een abonnement af bij Debitel.

Ik wil er al geruime tijd vanaf en mijn Debitel nummer bestaat ook al niet meer, echter de rekeningen blijven komen. De klantenservice bellen van Debitel kan niet, want dan moet je of je nummer intoetsen en dan krijg je te horen dat het nummer niet herkend wordt of je krijgt een keuzemenu met alleen ingesproken, voorgeprogrammeerde, informatie, iemand aan de lijn krijgen kan dus niet. Mail en snailmail wordt steevast niet beantwoord.
Er zit dus maar een ding op, elke maand trouw het afgeschreven bedrag weer laten terugboeken, je zou denken dat je dan wel ooit contact krijgt, maar nee hoor ook dan niet.

Dit betekent dus levenslang elke maand 10 minuten werk voor de Postbank, 10 minuten voor mij en nog zeker 1 uur per maand ergernis. Mocht dit nog 50 jaar doorgaan dan betekent dit dat de Postbank een medewerker ruim 8 uur moet vrijmaken voor Debitel, alleen voor mij, maar misschien gaat het wel om duizenden klanten. Als ik de Postbank was zou ik nu alvast een schadeclaim indienen.

12 opmerkingen:

Anoniem zei

De naam Debitel zegt al genoeg.
Debielen.

Erika Koukos zei

Inderdaad maar een paar letters verschil en in gedrag zijn ze het helemaal.

Anoniem zei

Ben gelukkig verlost van Debielentel. Maar het is inderdaad schrijnend hoe men daar met mensen omgaat en dan nog in combinatie met de legendarische Telfortdekking sta staat men helemaal nergens

Anoniem zei

Misschien kunnen zij zich omdopen tot Toyota Zonneveld Telecom Almere

Erika Koukos zei

Inderdaad, helaas schijn ik altijd de verkerde keuze te maken qua bedrijven.

Anoniem zei

Je bank opdracht geven om automatische incasso's van het rekeningnummer van Debitel blokkeren zou een oplossing zijn. Echter kan je er dan geen blogs meer over schrijven en moet je iets anders verzinnen om je maandelijks aan te ergeren.

Erika Koukos zei

Helaas zijn er altijd genoeg zaken om je aan te ergeren. En ik denk dat je je vergist in het feit dat ik mij zou willen ergeren. Ik zou liever alleen positieve ervaringen hebben. Zoals iedereen waarschijnlijk.

Anoniem zei

@anonymous

Vast nieuw hier, dit zeker dit is zeker geen blog dat alleen maar ergernissen ventileert. Maar eerlijk is eerlijk, ook ik heb heel wat quasi onoplosbare problemen gekend met Debitel. Het kan geen toeval zijn dat dit bedrijf net als Toyota Zonneveld voor klanten een doorlopende bron van ergernis is.
Maar misschien is het ook een idee om eens een lijst met klantvriendelijke bedrijven samen te stellen???...Erika..aan het werk!

Anoniem zei

Debacletel:

"Kommunikation ist alles"

aber wir haben es nicht gewusst.

Anoniem zei

Ja mensen: oordeel zelf!!

http://www.telecomvergelijker.nl/thread/2297
(of klik op mijn naam bovenaan)

Anoniem zei

@Telecom Dude
haha, inderdaad en kijk eens naar deze string, Toyota Zonneveld Almere is niet de enige die zijn personeel inzet om positieve comments te plaatsen,..Debitel doet het ook:

http://www.telecomvergelijker.nl/thread/2297/?&post_offset=20&post_limit=20

Erika Koukos zei

Een lijst met klnatvriendelijke bedrijven?
Iemand een idee?