vrijdag, juli 28, 2006

Nieuw exportproduct in Polen (© 13:17)

Polen helpt ons en de ons omringende landen vaak uit de nood als het om goedkope arbeidskrachten gaat. Nu hebben zij er weer een nieuw, wel veel duurder, exportproduct bij; priesters.
In 2004 studeerden er in Polen 6427 studenten aan een priesteropleiding, dat is een ongekend aantal.

Poolse priesters kunnen direct aan de slag in Engeland, Duitsland, Italië, Zwitserland en de Verenigde Staten. Zelfs in landen als Congo en Brazilië is vraag naar de Poolse dienaars.
Het wordt er in Polen ook al met de paplepel ingegoten: 95 % is RK en de helft daarvan gaat wekelijks naar de kerk.

Wat zou hen aantrekken? het celibaat of de ruime mogelijkheden op de arbeidsmarkt.
Je verdient natuurlijk als priester wel wat beter dan als bollenpeller en het celibaat hoeft geen probleem te zijn.

8 opmerkingen:

Anoniem zei

wordt de miswijn nu vervangen door Wodka??

Anoniem zei

exportproduct nummer 2:

Poolse bruiden:

http://www.datingworld.nl/polish-girls.htm

Erika Koukos zei

Ja dat klopt want die bruiden kunnen geen man krijgen in Polen omdat die allemaal priester worden.

Anoniem zei

Gelukkig gaan ze niet allemaal solliciteren voor de paus!

Erika Koukos zei

Nee inderdaad, misschien zouden we dan een paus per land moeten instellen.

Anoniem zei

Nee alsjeblieft ik vind 1 paus ook al te veel.

Erika Koukos zei

maar ik ben niet katholiek en dus heb ik toch niets met de paus te maken?

Anoniem zei

ik ook niet, maar toch vind ik er 1
meer dan genoeg.