maandag, juli 17, 2006

In de hemel is geen bier (© 9:34)

De Vos Reynaerde kennen we al langer, De Vos uit Oudenaarde was iets minder bekend. Het gaat hier om Lucien de Vos, een groot bierliefhebber.
Dit warme weer maakt al dorstig, daarbij kwam nog het feit dat het voor Lucien de laatste werkdag voor zijn vakantie was, hij besloot dan ook het er eens goed van te gaan nemen in een plaatselijk café.

Aan het einde van de avond ging Lucien, bij gebrek aan een Bob, te voet naar huis.
Hij zag niet alles helemaal helder meer en toen hij langs de vijver van Brouwerij Liefmans liep dacht hij dan ook te doen te hebben met een mooie droom en dook snel met kleren en al in het grote bierbad.

Dat het geen bier was dat heeft Lucien nooit meer geweten, hij is vrijwel onmiddellijk verdronken. Binnenkort wordt er een biertje naar Lucien vernoemd.

13 opmerkingen:

Anoniem zei

die had vast "Straffe Hendrik " gedronken

Erika Koukos zei

Dat klinkt als een zwaar biertje en zal wel als een steen op zijn maag hebben gelegen.

Anoniem zei

Een beetje respect voor de man aub!!
(een collega)

Erika Koukos zei

Het is niet respectloos bedoeld.

Anoniem zei

Tsja,...waar zijn je collega`s als je ze nodig hebt????

Erika Koukos zei

Had hem nu maar thuisgebracht....maar ja dat is altijd achteraf praten.

Anoniem zei

wat niet in de pers stond maar wat ik uit goede bron vernomen heb, is Luc(ien) De Vos in het water gesukkeld wegens een hartstilstand...
'k Vind het zielig hoe sommige mensen met hun "galgehumor" de familie van de overledenen kwetsen.

Anoniem zei

en nog iets :
moest ik van de familie van dhr De Vos zijn (wat ik dus niet ben) legde ik klacht neer wegens eerroof ten gevolg van het smadelijke artikel van Ms Baardwijck.

Erika Koukos zei

Het is maar hoe je een en ander interpreteert. Zoals de waard is...........

Eerroof?? Wij kennen alleen eerwraak en zelfs dat hebben wij niet uitgevonden.

Anoniem zei

Typisch voorbeeldje van Belgische enggeestigheid. De rechter zal hen zien komen met zo een malle aanklacht,...ooit van roekeloos geding gehoord??

Erika Koukos zei

Ik vind het ook helemaal niet erg of hatelijk, ik denk bovendien dat als het een beetje rechter is, hij ook wel om het stukje kan lachen. Of hebben ze in Belgie geen galgenhumor? Als ik zie hoe ze hier anoniem posten denk ik het eigenlijk niet.

Anoniem zei

ah ja, de humor kwam van een hollander dus ? Tja...dan is het in dit geval inderdaad geen belediging voor de nabestaanden.
hierbij mijn excuses.

den belg

Erika Koukos zei

Oh dus belgen hebben wel ook humor?