woensdag, juli 19, 2006

Chemokuur voor de wereld (© 8:34)

Doordat Libanon een schuilplaats is voor terroristen is het nu het toneel van een afschuwelijke oorlog. Helaas zijn er nog steeds mensen die hier anders over denken en nog steeds denken dat Israel graag onschuldige burgers doodt en dat hun militairen niets ontziende vechtmachines zijn. Lees dan eens het verslag van een F-16 piloot in de Jerusalem Post.

Aan beide kanten hebben we gewoon te maken met mensen zoals jij en ik. Het is (zoals vaak) een kleine groep die het leven van andere mensen op deze aardkloot verziekt.
Het is niet omdat ik voor Israel ben dat ik er zo over denk. Ook Libanezen die wij hebben gesproken denken er zo over.
Hezbollah wil doen voorkomen alsof zij onschuldig zijn en het Israel alleen gaat om het vernietigen van Arabische landen en doden van onschuldige burgers.
Als ze Hezbollah echter hun gang laten gaan zal het groeien als een kankergezwel, tot het groot genoeg is om ook elders hun vergiftigende denkbeelden te implementeren.
Wij moeten blij zijn dat Israel doet wat de rest verzuimt te doen, anders lopen wij de kans dat binnen no time het weekend hier op vrijdag begint en alle vrouwen met een hoofdoek moeten lopen.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Hezbollah wordt ook volledig aangestuurd door Iran.
Het kwam Iran erg goed uit dat de G8 top werd afgeleid van het Iraanse kernwapenprogramma. Wat dat betreft hebben de Ayatollah`s hun slag thuis gehaald, en ach, als dat enkele honderden moslimbroeders het leven kost,...so what.

Erika Koukos zei

Ze denken dat het dan allemaal wel goed komt in het hiernamaals, dat zal ze vies tegenvallen.

Anoniem zei

Ik vind ze echt walgelijk.Helaas voel ik me ook nog schuldig dat ik ze niet kan uitstaan...Moslimbroeders.Ik heb er moeite mee dat ik voel wat ik voel, maar als ik ze op de tv zie hoe ze hatelijke leuzen gericht tegen Joden roepen, dan haat ik ze gewoon terug...Ik snap niet dat de wereld zo blind kan zijn...

Erika Koukos zei

@Milanka
Maar er blijven onder elke bevolkingsgroep ook goede mensen.

Anoniem zei

Dat weet ik. Daarom voel ik me ook zo schuldig.Maar ja Haat is toch een irrationeel sentiment(complexe emotie)wat ik niet zomaar kan ontkennen.Aan de andere kant probeer ik nooit mensen die ik tegenkom (Moslims)negatief of slecht te behandelen (of te benadelen).Wat ik eigelijk haat is (massa), mensen die lelijke dingen over Joden schreuwen en terroristen, en niet een mens of mensen die moslim zijn en toch alle anderen respecteren.Natuurlijk heb je goede en minder goede mensen...Maar ben ik dan slecht als ik extremisten haat?Waarschijnlijk wel.Maar mijn haat komt uit onmacht, dus ik weet ook niet zeker of dat uberhaupt haat
is.

Erika Koukos zei

Oh maar extremisten haat ik ook, die veroorzaken heel veel ellende, zelfs onder hun eigen bevolking, kijk maar in Libanon.