zaterdag, juli 29, 2006

De Gouden Gluurder van Almere (© 16:11)

Ingezonden brief d.d. 28 juli 2006;

Beste mensen van Baardwijk's Worldview,

Onlangs las ik op uw pagina dat er een klaagmuseum bestaat. Mocht dit ook in Nederland komen dan wil ik hierbij vast een klacht aanmelden. Ik woon in de Parkwijk te Almere en al heeft Almere geen goede naam, ik woon er al jaren naar volle tevredenheid, in een leuke flat.
Sinds enkele maanden echter word ik lastiggevallen door een gluurder. Hij staat beneden aan de flat en staart regelrecht mijn woning in. Dit gedurende 24 uur per dag. Zelfs als ik niet thuis ben blijft hij gluren. Ik weet niet meer wat ik er aan moet doen. Eten en drinken doet hij nooit en hij gaat ook niet naar het toilet, zijn broek is inmiddels dan ook zwart. Hij schept er zeker genoegen in want zijn gezicht heeft altijd een vreemde gloed. Mocht de klacht niet in het klaagmuseum geplaatst kunnen worden zou u er dan toch niet eens wat aan kunnen doen?

Met vriendelijke groeten,

mevrouw K. Klaagzang

Altijd bereid iets te doen aan dissonanten in iemands woongenot, togen wij vandaag naar de woning van mevrouw Klaagzang. Inderdaad troffen wij daar de gluurder aan. Hij stond onbeschaamd te turen en verroerde zich niet. Wij hebben met hem gepraat maar dit was een erg eenzijdig gesprek. Zijn kleding was inderdaad zwart en inmiddels zo vies dat deze al lichtelijk groen uit begon te slaan. Stinken deed hij echter niet.


Beste mevrouw Klaagzang,

Wij hebben uw probleem waargenomen en op bijgaande foto kunt u zien dat wij het ook verholpen hebben. Mocht u ooit een gouden potloodventer waarnemen gelieve ons dan ook te waarschuwen daar de prijs van goudstaven erg is gestegen.



Met vriendelijke groet,

Michael en Erika

5 opmerkingen:

Anoniem zei

wow, ik zou zijn goudstaaf ook wel naar waarde willen schatten!!

Anoniem zei

het is niet alles goud wat er blinkt!!!

Erika Koukos zei

Het kan in Almere.

Anoniem zei

Tot mij allergrootste genoegen kan ik u allen melden dat er een extra heffing van 26% op een gouden handdruk bestaat.

Van een handdruk kan in deze geen sprake zijn maar ik maak mij hard dat ik alle bewoners aan betreffende zijde van het gebouw nu voor 26% kan belasten wegens de baten van een gouden begluring.

En als ik het commentaar van Mevrouw Joyce goed interpreteer zullen de baten zich niet alleen tot gulden begluring beperken......

Erika Koukos zei

Moet je daar dan ook al belasting over betalen?