vrijdag, augustus 18, 2006

Geen belg Sonder Mobiel (© 11:15)

Samsung heeft onderzoek gedaan naar het mobiel belgedrag van onze zuiderburen en wat blijkt; een Belg en zijn GSM is een twee-eenheid. Maar liefst 45 procent van onze zuiderburen neemt zijn GSM mee naar het toilet. Veertig procent neemt zijn GSM mee in bad, en 4 procent neemt zelfs op tijdens de seks.
Driekwart van de ondervraagden verlaat de woning nooit zonder hun mobieltje en 62 procent voelt zich niet gerust wanneer ze hun GSM toch vergeten. Ruim 90 procent wil ook op vakantie bereikbaar zijn.
Maar liefst 86 procent beantwoord een gsm-oproep tijdens een maaltijd thuis. Bijna 70 procent neemt op tijdens een etentje bij vrienden of familie en zelfs 21 procent tijdens een romantisch diner met de partner.

Nu begrijp ik waarom je bij Belgen altijd zulke vreemde geluiden hoort op de achtergrond tijdens een telefoongesprek. Ik had de indruk gekregen dat Belgen zich altijd aan zee of bij een waterval in de Belgische Ardennen bevonden, nu blijkt dat ze dan gewoon op het toilet zitten.
Voortaan toch een wat minder smakelijk idee als je bedenkt dat de GSM op tafel naast het bord van de buurman/-vrouw net nog in het toilet heeft gelegen.

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Dat doen zij natuurlijk voor het geval zij de race-kak krijgen.

Erika Koukos zei

Dan is het helemaal te hopen dat die GSM er niet per ongeluk invalt.

Anoniem zei

Ik ben Belg maar dat wist ik niet.Zou wel heel handig zijn voor mij onderweg want ik heb iets met openbare WC.Ik geraak vaak niet meer buiten.

Erika Koukos zei

Hoe komt dat dan? doordat de openbare wc's zo vies zijn dat je er blijft plakken?

Anoniem zei

hNee hoor ik krijg gewoon het slot niet meer open.

Erika Koukos zei

Oh dat probleem ken ik!

Doen daarom Belgen zo vaak huwelijksaanzoeken via sms op het toilet?

Anoniem zei

Ja opgesloten op het toilet denken ze alleen is maar alleen.Had ik mijn vriend of vriendin maar mee,die zou me zeker zoeken.Nu moet ik wachten op de volgende klant of de toiletdame.
Ik doe direct een huwelijksaanzoek.

Erika Koukos zei

Helaas is het zo dat getrouwden vaak blij zijn als ze even rust hebben en van hun partner verlost zijn, je hebt dus kans dat je dan nog langer vastzit op het toilet.
De meeste kans dat je gered wordt is als op alle andere toiletten ook mensen opgesloten zitten en er komt iemand aan met hoge nood.

Anoniem zei

@anonymous

Ik zou de toiletdame een aanzoek doen, iedereen weet dat die er in Belgie warmpjes bij zitten,...en bovendien heeft zij een passe-partout.