dinsdag, augustus 08, 2006

Hollen of stilstaan (© 12:42)

Als je pas je rijbewijs hebt wil je je nog wel eens vergissen in de pedalen.
Toen ik net het felbegeerde papiertje had en mijn eerste auto (overigens ook een Toyota) had ik er ook nog wel eens last van, dit resulteerde in een aanrijding met de groene stofzuiger op een BP-benzinestation. Ik schaamde mij natuurlijk dood en de stofzuiger was van zodanige afmeting dat ik onmogelijk kon zeggen dat ik hem niet gezien had.

Ook ouderen hebben wel eens last van dit soort vergissingen (ik zal er dus binnenkort ook wel weer last van krijgen).
Een 66-jarige automobiliste (eigenlijk ook weer niet zo oud) uit Hoogerheide trapte gistermiddag per ongeluk op het gaspedaal terwijl ze, naar eigen zeggen, van plan was te remmen. Dit gebeurde toen zij moest inparkeren. Waarschijnlijk wilde ze nogal hard remmen (en dus gaf ze flink gas) want de auto schoot door de bosjes van het parkeerterrein en kwam terecht op een anderhalve meter lager gelegen voetpad.
Daar raakte de vrouw met haar auto eerst een lichtmast waarna hij met een nog grotere klap tot stilstand kwam tegen een andere auto en een bewegwijzeringspaal. De bestuurster hield aan het ongeval een hoofdwond over. Een 8-jarig meisje dat ook in de auto zat, raakte eveneens gewond. Beide slachtoffers zijn overgebracht naar het ziekenhuis.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

vreemd, nooit last van gehad...
Komt wellicht omdat ik niet tank bij BP :)

Erika Koukos zei

Dat is ook al heeeel lang geleden, de stofzuigers zijn daar ook wat bescheidener geworden en tevens ga ik er ook nooit meer wnat ik kom ze zelden tegen.