woensdag, augustus 09, 2006

Geen domme blondjes en veel humor (© 8:37)

Je moet er van houden, van Engelse humor, ik ben er in ieder geval gek op.
Op BBC Prime is er elke avond een mix te zien van de beste series van de BBC. Zelf vind ik 3 Non Blondes echt geweldig.

In 3 Non Blondes gaan drie zwarte vrouwen; Ninia Benjamin, Tameka Empson and Jocelyn Jee Esien de straat op en echt niemand is veilig voor hen. Het is een soort "verborgen camera" programma maar dan veel leuker. Het beste is dat ze echt stoicijns in hun rol blijven onder alle omstandigheden.
Een speelt bijvoorbeeld een maagd die overal advies in gaat winnen, zoals bij de klantenservice van een groot warenhuis, een ander praat alleen in rijmende raps wat een oud vrouwtje van een buurtwinkeltje helemaal gek maakt, een politie-agente die aan iedereen de weg vraagt, etc.

Wij hadden de TV al bijna het raam uitgegooid omdat er toch nooit iets leuks is en wij nooit kijken, maar nu ik dit allemaal herontdekt heb mag hij van mij nog even blijven.

1 opmerking:

Erika Koukos zei

Ik heb nog steeds moeite of zoiets wel of niet met een hoofdletter moet.
Leuk Ren en Stimpy, wanneer kan ik die lenen? En Geisha en Day Watch?

The Young Ones zijn inderdaad ook leuk, dat is Humor met een hoofdletter of dat nu wel of niet taalkundig verantwoord is.