woensdag, augustus 02, 2006

Onschuldige plaatjes (© 14:56)

Heb ik hier laatst verhaald over het fatale ongeval van Eyal Golan, vandaag heb ik gelukkig een nieuwe gekregen, gewoon met de post. Het was niet eens zwaar ze hebben hem in Israel in een CD geperst.
Bij Tamuz Records zag ik zoveel andere goede cd's, dat ik er maar gelijk 3 had besteld.
En wat blijkt nadat de CD "Without You" van Eyal zo'n 8 jaar mijn favoriet is geweest, heb ik nu toevallig een CD van Moshik Afia besteld die eigenlijk nog beter (net zo goed in ieder geval) is.

Opvallend is weer de Efficiency van de Israelische service (perfect).
Gelukkig eens iets positiefs want verder hoor ik helaas alleen maar over oorlog en ellende. (overigens niet de schuld van Israel).

9 opmerkingen:

Erika Koukos zei

Het spreekwoord is toch waar 2 honden vechten om een been gaat de 3e er mee heen?
In dit geval gaat dat niet op.

Ik weet niet of Moshe nog wel zingt, ik hoor er nooit meer iets van maar inderdaad was dat niet goed genoeg voor een CD.

Erika Koukos zei

Volgens alle Russen die naar Israel emigreren is er ontzettend veel antisemitisme in Rusland.

Erika Koukos zei

Ja toevallig heb ik er daar een aantal gesproken.

Erika Koukos zei

Ik kreeg wel altijd sterk het vermoeden dat het geen joden waren maar dat ze alsof deden om naar israel te kunnen.

Anoniem zei

@ Piet

Voor op samenzweringstheorieen kickende personen als jij kan ik zeker:

http://www.daanspeak.com/

aanbevelen.

Ook is het zo dat een heleboel toeristische bestemmingen nu door iedereen worden gemeden omwille van de hinderlijke aanwezigheid van russen,...of deze van Joodse afkomst zijn word niet gespecifieerd maar die kans is klein daar deze nu mee sneuvelen om de westerse belangen te verdedigen.

Anoniem zei

Ja volgens russische Joden is nog steeds in Rusland zoals al eeuwen lang ervoor antisemitisme heel populair verschijnsel.Als jullie beter geschiedenis zouden kennen, dan zouden jullie geen twijfes hebben over russische Joden.Misschien weet Piet waar het woord Pogrom`s vandaan komt? In hele Oost Europa is Jodenhaat nooit
verdwenen...

Erika Koukos zei

Ik denk dat dat bij iedereen wel bekend is. Feit is alleen dat gebleken is dat veel Russen in Israel zich hebben voorgedaan als joden en dit achteraf niet blijken te zijn, zij wilden alleen naar Israel om betere economische omstandigheden te hebben.

Anoniem zei

Wat ik wel weet is dat er Veel Russen zijn uit gemengde huwelijk, van joodse moeder en russische vader en dat die in Israel niet dezelfde rechten hebben als volbloed Joden.Ze mogen niet eens in de sinagoog trouwen...In Rusland
zijn ze Joden, maar in Israel Russen...

Erika Koukos zei

Ja maar als ze uit een joods moeder geboren zijn zijn het volgens de Joodse wet wel Joden.
Ook in Israel gaat men daar vanuit.

Maar er is onderzoek geweest naar vele russen die helemaal geen enkele jood in de familie bleken te hebben.