dinsdag, mei 05, 2009

Gretta Duisenberg; Münchhausen by Palestine

Wij hadden lang niets gehoord van onze "vriendin" Gretta Duisenberg. Na de dood van minnaar Arafat en haar zielige (want het leek alsof Gretta's enige doel was hem te schande te zetten) echtgenoot, was het lang stil rond deze activiste met eeuwig durende midlife crisis.

Gelukkig heeft Gretta toch weer iets gevonden om uiting te geven aan haar Münchhausen by Palestine syndroom; de aktie "Doneer gehoorapparaten voor kinderen in Gaza". Na een oproep van Duisenberg in het programma Mooi! Weer de Leeuw, waarin de Nederlandse bevolking werd gevraagd hun 2e hands gehoorapparaten op te sturen, heeft zij 750 gehoorapparaten ontvangen.

Kijk op zich vind ik er niets mis aan om de kinderen uit Gaza te helpen, maar je raad het al; zij gaat ze zelf bezorgen bij doveninstituut Atfaluna in Gaza. En dat is nu weer het trieste, wederom zal zij er alles aan doen om zelf in de publiciteit te komen. Zij sluit zich aan bij een convooi van Hope for Gaza, dus waarom heeft zij de apparaten niet gewoon met hen meegegeven? omdat het haar helemaal niet om de mensen in Gaza gaat, zij zijn gewoon slachtoffer van Gretta's Syndroom.

Natuurlijk vind ik het ook walgelijk hoe dit alles weer aangegrepen wordt om de Zwarte Piet bij Israël te leggen, om hen als enige schuldige aan te wijzen voor de gehoorbeschadiging, waar 2000 Palestijnse kinderen last van zouden hebben. Want Nederland zou Nederland niet zijn (en Paul de Leeuw, wat valt mij dat weer van je tegen!) om maar weer eens te benadrukken dat dit alles veroorzaakt is door het doorknallen van de geluidsbarrière door Israëlische gevechtsvliegtuigen.

Er is namelijk ook nog wetenschappelijk onderzoek gedaan naar het veelvuldig voorkomen van gehoorbeschadiging bij kinderen in Gaza en wat blijkt; de meeste gevallen van gehoorverlies moeten worden toegeschreven aan het trouwen binnen de familie en huwelijk op te jonge leeftijd. Ook speelt gebrek aan onderkenning van het probleem, aan inzicht in de oorzaken en methoden van vroegtijdige diagnose en ingrijpen een rol. Ziekte tijdens de zwangerschap en het grote aantal jaarlijkse gevallen van meningitis zijn eveneens factoren voor gehoorverlies.

Maar ja dat wil en kan Gretta niet horen, zij is namelijk ook doof, Oostindisch.

3 opmerkingen:

Barbapapa zei

vroeger kenden wij zilverpapierinzamelingen voor de negertjes in Afrika maar die waren tenminste nog sympathiek.

Deze oorsmeerinzameling laat ik maar even aan mij voorbij gaan.

Michael zei

@ Erika

Wat heb ik je nou steeds gezegd over antisemiet Paul de Leeuw??

Erika Koukos zei

@ Michael
Tot nu toe had ik daar nog geen echte bewijzen voor gevonden. Kijk Paul maakt iedereen belachelijk en dat moet kunnen. Deze aktie maakt mij wel opmerkzamer, ik hou hem in de gaten.